|
کدخبر: 301396 فرشته صائمی

گفتگوی گسترش‌نیوز با عضو کمیسیون بودجه مجلس دهم؛

آمار رسمی تورم دست‌کاری می‌شوند/ دولت نمی‌تواند دلار وارد کشور کند

جعفرزاده ایمن‌آبادی گفت: در حال حاضر شرایط ناراحت‌کننده و بسیار فجیعی وجود دارد و گذر از این شرایط کار رئیسی نیست.

سیاست  آمار رسمی تورم دست‌کاری می‌شوند/  دولت نمی‌تواند دلار وارد کشور کند

انتشار آمار رسمی تورم تیر ماه و تاکید بر کاهشی بودن آن نسبت به ماه قبل واکنش‌های فراوانی را به همراه داشت. کما اینکه دهقانی، دبیر اول کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با گسترش‌نیوز به این نکته اشاره کرد که مردم هنگام خرید آمار واقعی تورم را درک می‌کنند. غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه در مجلس دهم شوای اسلامی در گفتگو با گسترش‌نیوز بر این نکته تأکید کرد که آمار رسمی تورم که توسط دولت سیزدهم منتشر شده با واقعیت انطباق ندارد و دولت با این قبیل آمارسازی‌ها نمی‌تواند واقعیت را پنهان کند.

دولت آمار را دست‌کاری می‌کند

متن گفتگوی خبرنگار گسترش‌نیوز با غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی پیرامون میزان انطباق آمار رسمی تورم با واقعیت به شرح زیر است.

جعفرزاده ایمن آبادی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس دهم شورای اسلامی در واکنش به نرخ تورم تیر ماه گفت: متاسفانه صداقت در این دولت مشاهده نمی‌شود. واقعیت امر این است که با دست بردن در آمار و تغییر مبنای محاسبه آمار نمی‌توان نرخ واقعی تورم را تغییر داد. در حقیقت دولت پایه سال مالی تورم را که سال ۱۳۹۵ بود به سال ۱۳۹۹ تغییر داد تا از این طریق نسبت درصد را کاهش بدهد و مورد دیگر این است که در اعداد دست می‌برند.

وقتی یخچال و سفره مردم خالی است سخن گفتن از قطار پیشرفت نتیجه‌ای غیر از راه رفتن بر روی اعصاب مردم ندارد.

او افزود: با وجود چنین اقداماتی واقعیت این است که هر اقدامی در مورد تورم صورت بگیرد، مردم تورم را در سفره و یخچال خانه خود مشاهده می‌کنند، وقتی یخچال و سفر خالی هستند سخن گفتن از قطار پیشرفت نتیجه‌ای غیر از راه رفتن بر روی اعصاب مردم ندارد. یکی از مواردی که در برنامه هفتم توسعه مورد انتظار است، استقلال بانک مرکزی و استقلال مرکز آمار است. استقلال این ۲ نهاد از این جهت مورد نیاز است که بتوانند آمار واقعی را منتشر کنند.

غلظت دروغ آمار تورم به اندازه بالا است که خودشان هم باور می‌کنند

جعفرزاده ایمن‌آبادی با تاکید بر آمار کذب نرخ تورم تصریح کرد: نکته دیگر این است که آمار دست کاری شده دروغین به اندازه‌ای غلظت دارد که خود منتشرکنندگان را هم فریب می‌دهد و خودشان هم باور می‌کنند. به عبارت دیگر منتشرکنندگان آمار دروغین به اندازه‌ای یک دروغ را تکرار می‌کنند که خودشان هم باور می‌کنند، در صورتی که واقعیت حاکی از آن است که مردم در شرایط سخت اقتصادی قرار دارند و این آمارهای دروغین، خلاف واقعیت، جعلی و غیرواقعی سوهان اعصاب مردم است. بنده به کرار گفتم رئیسی حقیقت را با مردم در میان بگذارد و بگوید ما دیگر نمی‌خواهیم با غرب رابطه داشته باشیم بلکه می‌خواهیم کشور و مردم داغون شوند. بنابراین رئیسی به مردم بگوید نمی‌توانیم و برای ما هیچی مهم نیست که بر این اساس مردم تکلیف خود را بدانند.

وزرا رفتار توهین‌کننده و تحقیرآمیز با کارمندان خود دارند

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس دهم شورای اسلامی با اشاره به روابط ایران و عراق تصریح کرد: هم روس ستیز هم غرب ستیزی اشتباه است، در مجموع ستیز و جنگ بیخود اشتباه است. تاریخ سراسر کینه و دشمنی است، آیا کسی بیشتر از عراقی‌ها به ما ظلم کرده؟ ۸ سال تجاوز، حمله و این همه کشته در ایران بر جا گذاشتند. اما الان مجبور هستیم و رابطه داریم. بنده فکر می‌کنم رئیسی و تیم اطرافش صداقت، تقوا، درستی، اخلاق و ادب ندارند، در حال حاضر کارمندان همه وزارتخانه‌ها از وزیر مربوطه ناراحت هستند چرا که رفتار پرخاشگر، توهین‌کننده و تحقیرکننده با کارمندان خود دارند. در حقیقت وزرا کارمندان وزراتخانه‌ها و مردم را تحقیر می‌کنند.

دولت ۳ ماه دیگر از دیروز خود مطلع می شود

جعفرزاده ایمن‌آبادی در واکنش به اینکه بسیاری بر این باور هستند که رئیسی با چنگ و دندان قیمت‌ها را نگه داشته و احتمالاً در نیمه دوم سال شاهد انفجار قیمت‌ها خواهیم بود، متذکر شد: دولتی که برنامه ندارد مجبور است دستوری و لحظه ای پیش برود. دولت ۳ ماه دیگر از دیروز خود مطلع می شود، در واقع رئیسی تسلطی بر اداره کشور و اقتصاد ندارد، شیرازه اقتصاد کشور از هم پاشیده شده است.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی

جعفرزاده ایمن‌آبادی همچنین ابراز کرد: از این جهت گفته می‌شود شیرازه اقتصاد از هم پاشیده شده که این حجم از نقدینگی، چاپ اسکانس و تورم، منجر به این شده که فروپاشی اقتصادی از رگ گردن به ما نزدیک‌تر است. درباره اینکه قیمت دلار دستوری کنترل شود، آن یکی را به اوین ببرند و اقداماتی از این قبیل صورت بگیرد باید گفت که همه این موارد تا مدتی پاسخگو خواهد بود، در نهایت دولت می‌خواهد چه اقدامی انجام دهد، دلار هرات و سلیمانیه چه شد؟ عرضه و تقاضا امری شوخی‌بردار نیست، دولت نمی‌تواند دلار وارد کشور کند همانطور که نتوانست بدهی خود را از عراق بگیرد، وقتی دلار وارد کشور نشود، یعنی تورم، بیچارگی، گرانی و و بدبختی.

افرادی که آمدند وعده دادند ۳ روزه بورس را درست می‌کنند، مردم را به خاک سیاه نشاندند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس دهم شورای اسلامی در مورد وضعیت فعلی بورس ادامه داد: در حال حاضر وضعیت بورس به این ترتیب است که کسی سهام نمی‌خرد یعنی افرادی که آمدند وعده دادند ۳ روزه بورس را درست می‌کنند، مردم را به خاک سیاه نشاندند، چرا کسی در مورد بورس حرف نمی‌زند؟ چرا مجلس در این مورد سکوت کرده است؟

جعفرزاده ایمن‌آبادی با اشاره به کشمکش اخیر دولت و مجلس خاطرنشان کرد: نکته دیگر مربوط به نامردی است که سال آخر در حق مجلس کردند کما اینکه روزنامه دولت اعلام کرد ۵۳ درصد مردم تا حالا اسم رئیس مجلس را نشنیده است. بنابراین دولت ناگهان زیرپای مجلس را خالی کرد که از این طریق نیروهای به قول خودشان انقلابی را خارج کنند، انقلابی‌ترها را وارد کنند و مجلس را تحت تسلط خود داشته باشند. بنابراین این اقدام اوج نامردی تیم دولت به نمایندگان مجلس است، البته این نامردی حق نمایندگان مجلس است چرا که نمایندگانی پشت مردم را خالی کردند امروز زیرپای آنها خالی می‌شود.

این نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی ضمن پیش‌بینی شرایط اقتصادی کشور در نیمه دوم سال گفت: در حال حاضر شرایط ناراحت‌کننده و بسیار فجیعی وجود دارد و گذر از این شرایط کار دولت نیست. دولتمردان شناختی از اعداد ندارند و نمی‌داند یک درصد چه تبعاتی به همراه دارد و یا ۲ درصد یعنی چه؟ در حقیقت آنها اندازه اعداد را بلد نیستند که این برای کشور فاجعه است.

  • ناشناس ارسالی در

    دولتها کاره ای نیستند فقط نقش تدارکاتچی دارند مسئله اصلی کشور تمرکز قدرته این باید حل بشه

    • ناشناس ارسالی در

      ترابایت بردارند تا مشکل حل بشه

  • علی اصغر قاسم پور ارسالی در

    توهمات هپروتی تندروهای متعصب و مزور همه ی ارزشهای انسانی رو تو مملکت لگدمال کرده ، زندگی، رفاه، عدالت، مساوات و ... به نا م مبارزه با استکبار، با حماقت مردم رو له و نابود می کنن! کشور رو از بسیاری پیشرف تها محروم می کنن.

    • ناشناس ارسالی در

      غلط کردی بیشعور احمق بیگانه پرست همین مر دم وطن پرست قبلی هارا وطنفروش دانستند وا زصحنه سیاست با یک لگد محکم بیرونشان کردن د

  • ناشناس ارسالی در

    اینکه دولت امارسازی میکنه دروغ میگه شکی نیست اینکه کشور درشرایط بحرانی هست شکی نیست اینکه دولت توان مقابله نداره شکی نیست ولی بدبختی اینه ک مشکلات ما بخاطر همه مسوولین تو این ۴۴ سال هست تا زمانی ک حکومت بحث انقلابی و غیرانقلابی رو پایان نده و دولت از بازی مسخره چپ و راست نگذره همینه،،،با کشور شده لجن شده فساد دزد اختلاسگر رانت فحشا فقر بدبختی ولی اینکه یه عده هنوز بحث خودی وغیر خودی و ادرس اشتباه میدن مهمه

    • احمد ارسالی در

      خدا پدر و مادرت را بیامرزه. ان شاالله مس ئولان هر چه زودتر سر عقل بیان و کمی به ف کر مردم باشن.

    • فریبا ارسالی در

      اگردردولت روحانی خودی ونفوذی نداشت این ه مه مشکلات برای کشورایجادنمی کردواقتصادرا به برجام لعنتی وخسارت محض وصل نمی کرد. الان ماهی بایددولت چقدربدهکاری دولت رابدهد.
      آقای جعفزایمن آبادی شمام ی خواهی دوباره دولت نفوذی رابرگردانیدوکل شرکت‌های تولیدی راتعطیل کنند

  • ناشناس ارسالی در

    بتبخترین دولت جهان با
    مسئولین عوض ی

  • ایرانی ارسالی در

    آیا نظر حضرت امام،دخالت روحانیت در همه ا مور مملکت بود؟؟؟.

  • حسین ادهمی ارسالی در

    فدای زبانت چه کسی از رگ گردن به ما نزدیک تر است.کنگاه مردمان رننجور ایران کن ومال باخته.خودت نفسهای اخرشان را میبینی.وحرف از رگ گردن میزنی کسی نمانده .فدای مدیران مسولان ومجلس شاسی بلند ها .۴۴ سال کو نف ت ذخایر ووووووووومردم خون میخورند وقرص خ واب .تا غذا نخورند .البته حقشان همین هست ولی نه به این روش کمونیسمی.

  • ناشناس ارسالی در

    اقای دکتر رئیسی شما اینکاره نیستی، برو ک نار و این امانت مهم را به اهلش بسپار چرا در امانت خیانت می کنید.

    • مریم ارسالی در

      فقط رئیسی ؟ رئیس بزرگ هم باید برود ، منش أ همه بدبختی ها همون خودشه مگر اینکه معج زه ای شود و مغزش تکانی بخورد

  • معین ارسالی در

    حقیقت تلخ وبایدقبول کنید اقتصادما ۴۴ سال پیش ازهم پاشیده شد سال به سال هم بدتروب دترمیشه ،ریال ایران زمان پهلوی ۱۴۲ دلارا مریکاارزش داشت ،ریال جمهوری اسلامیبی ارز ش ترین پول جهان شده خنده دارهومایه تاسف

  • حسن ارسالی در

    مردم باید برن نزدیکتر دعا بکنن .آخه از هزار کیلومتری سینه زدن برای ابیل فضل نگران کننده است

  • امین ارسالی در

    تا زمانی که اصل رو ول کردیم و.حاشیه رو چ سبیدیم داستان همینه، در کشور ما قانون ار زشی نداره، و انسان ها و ارگانهای فرا قان ونی کشور رو دست گرفتند

  • حیدرعلی زینلی بردر ارسالی در

    شماکه اینهمه اضهارفضل می فرمایید سالها ح کومت ودولت دست شما بودچه غلطی کردیدجزاین که بنام مصاله ومذاکره پیمان ننگینی بنام برجام برگرده این مملکت گذاشتیدکخودشدابزا رقدرتمندی دست دشمن برای تحت فشارگذاشتن ه رچه بیشتروسختتری علیه مردم ایران زرزدن و غلوگویی ازدست هرخری برمیادطرح اشکال ازدس ت هرخردسالی برمیادشما چه گوهی خوردبدتاحا لا

    • H ارسالی در

      اگر برجام بد بود چرا مسئولین فعلی دنبال احیای ان بودند؟

  • من ارسالی در

    نه کار رییسیه نه کل اینها از فرد اول تا پایین

  • علی ارسالی در

    تنها راه نجات اقتصاد کشور همسو بودن با جامع جهانی و روابط اقتصادی و سیاسی با غرب و شرق دنیا حتی اسرائیل غاصب هست و در غیر اینصورت روز به روز به فروپاشی اقتصادی و سیاسی نزدیکتریم ...والسلام

  • ناشناس ارسالی در

    وقتی هنوز تندروهای به اصطلاح انقلابی وجود دارند همین آش و همین کاسه هست این جماعت از شدت پایین بودن سطح تفکرشان و بسته بودن ذهن‌شان هنوز بعد از ۴۴ سال از انقلاب و انقلابیون حرف میزنند و فقط هم با این بازی که راه انداختند هدفشان ایجاد شرایط از چند جهت برای خوردن و ماندن خودشان است

  • ناشناس ارسالی در

    اینقدر خودشان را بالا می‌بینند که اصلا برای مردم ذره ای ارزش و احترام قائل نیستند
    یکی نیست بهشون بگه ارزش اون میزی که پشتش احساس خدایی بهت دست میده به مردم است اگر همه انسانها حذف شوند و خودت باشی و کره زمین و میز و مقامت آیا دیگر برایت فرقی می‌کند پشت میزت بنشینی یا روی زمین ؟ پیاده راه بروی یا با ماشین چند میلیاردی؟
    همه اینها به واسطه مردم معنا پیدا می‌کند

  • ناشناس ارسالی در

    این مردم چقدر دیگه باید تاوان نفهمی ولج بازی یک عده از خود راضی متوهم دانایی درک ل امور رو بدهند،بسه بابا.غرب شرق سمال جن وب،لازمه انسانیت رفتار اجتماعی با همه دن یاست برپایه منافع ملی .فقط ملی.دینی رو ب زارید برای هرکسی خودش بین خدای خودش.

  • ناشناس ارسالی در

    دولت متوهم وزیران متوهم تیم اقتصادی دولت بیشعور نادان احمق یگ مشت کودن دور هم جم ع شدن بنام کابینه

  • ناشناس ارسالی در

    تاخودمردم حرکتی نکنن یا درخواست نکنن همین است کدون روز بخاطر گرانی وبیماری جمع شدن فقط بخاطر حجاب وبخاطر دیدار یک مسول جمع شدن مردم باید بخواهند تا آنها عمل کنن ونترسند از خواستن حق خودشون

  • ناشناس ارسالی در

    یه ریسجمحوربیسوادچطورمیتواند مشکل اقتصاد راحل کندانروزی که درس میخانده مگرتوحوضه کلاس اقتصاد وجودداشته ازروزی که امده بیس ت ملیون نفردیگررفتن زیرخط فقر خوب بافقرت ورم مبارزه کردهمش دروغ

  • ناشناس ارسالی در

    با شش کلاس که نمی توان مملکت اداره کرد

  • مهدی ارسالی در

    وقتی سکه طلا ۵ میلیون تومان شده بود،یک ن فر به عنوان سلطان سکه دستگیر و بعد اعدام شد.
    قیمت سکه کمتر نشد،بالاتر هم ر فت.امروز که سکه ۳۰ میلیون تومنه،چرا سلطا نی پیدا نمیکنن که اعدام کنن؟

  • علی شجاعی ارسالی در

    آخه رییسی چکارش به اداره مملکت ادم بیسوا دی که حرف زدن بلد نیست ، سواد از روخوندن مطالب را نداره از اقتصاد چی بلده خدا لع نت کنه جریاناتی که این موجود را علم کردن اسمشم گذاشتن دولت انقلابی و یک مشت نمای نده رانتی را هم به مردم تحمیل کردن که هم ه در کنار هم و یکدست این روزگار را سر مر دم اوردن .برای انحراف افکار عمومی هم مسئ له حجاب را پیش کشیدن وعالم و ادم را در د اخل و خارج مشغول کردن تا مردم از مسایل ا صلی و ناکارامدیهای حاکمیت مغفول بمونند .

  • ناشناس ارسالی در

    این وسط فقط مردم دارن له میشن وبس

  • علی ارسالی در

    آقای رئیسی خواهش مندم برید کنار استعفا دهید آقا بزرگوار شما این کاره نیستید بخدا داریم له می شویم باچه زبانی بگیم که متوجه شوید پیش خانواده شرمنده ایم درآمد نیست ازطرفی اجاره خانه ازطرفی نبود کار
    به خدا بریدیم بسه دیگه میخواهید بادنیا بجنگید نمیشه
    نهال دشمنی را برکنید که رنج بی شمار دارد اگر می‌خواهید به این ملت بدبخت خدمت کنید استعفا دهید

  • مسعود ارسالی در

    دولت و ریس دولتی که فکر میکنه با زور و دستور داد ن اقتصاد و تورم کشور درست میشه آخه این کار خدا و حق مردم هست که میخواد این جماعت بی سواد و دزد را رسوا کنه و حامیان آنها را به زیر بکشه

  • ناشناس ارسالی در

    اصلاحاتچی ها واصولگرها دوروی یک سکه اند ومیخواهند مثل نظام آمریکابااین ترفند حکو مت بکنند هشت سال چپ هشت سال راست ،فقط وع ده ووعیدوشعارمیدن اما درعمل شماهای اصلاح اتچی هم هیچ غلطی نکردین ودلارچهارهزارتوم انی نزدیکه سی وخورده ی تحویل دادین،همه ا تون دروغ میگید تامحاکمه شفاف وعلنی برای مسؤلان خاطى ومفسدورانت خوارورشوه گیرصورت نگیره جدای اینکه چه منصب وچه حزبی هستند هیچ راه حلی برای این کشورنمیشه ،یه مشت دروغگوی منافق که دارین به اسم انتخابات و دموکراسی وشعارهای اسلامی وانقلابی ومستصع فانی که له شان کردین حکومت میکنین،

  • حسینی ارسالی در

    کشوری که از پایه و اساس کذب و دروغگویی حاکم شد و تاکنون از کذابها بر راس امور اوردند و به نام انقلابی و درعمل منافق بودند و هستند و مردمی جاهل هم حامیشاننند به راحتی حکمرانی میشود

  • ناشناس ارسالی در

    وقتی ملاک انتخاب مسوولین انقلابی گری و ه م حزب و گروه بودن میشود و نه تخصص و سواد و دلسوزی برای فقط و فقط ایران نتیجه همی ن میشود.

  • علی ارسالی در

    آقای ایمن آبادی کار از ریشه خراب است چو ناکس در ده کد خدایی کند کشاورز باید گدایی کند

  • ناشناس ارسالی در

    در کشوری که هرکس برای خودش حکومت کند ازا ین بهتر نمیشه اصلا حرف وکار های دولت را قبول ندارن هر کی هر کاری دلش خواست میکند کشور افتاده دست مشتی سرمایه دار سود جو دولت هم کاری از دستش بر نمی آید

  • ناشناس ارسالی در

    بااین وضعیت خدابه مردم بیچاره ایران رحم کندکه گرفنارشده اند

    • ناشناس ارسالی در

      چقدر خری که هنوز دشمنت را نشناختی به دوست آویزان، میشی

  • احمد ارسالی در

    بخدا اگه مسئولان دست از تعصبات احمقانه ب ردارند و همچنین به متخصصان و نخبگان کشور که تعدادشان هم کم نیست میدان بدهند ، خی لی از مشکلات کشور از بین میره.
    وق تی یک جناح سر کار میاد، کاری جز تخریب جن اح دیگر نداره و مدام از خودشان تعریف و ت مجید میکنند. در حالی که ثابت شده هر ۲ جن اح پدر مردم را درآورده اند . همیشه دود ج ناح و جناح بازی به چشم مردم رفته.
    ایمان و اخلاص در کنار تخصص و شایستگی میت ونه به داد این مملکت برسه، البته اگه مسئ ولین بی وجدان بزارن.

  • ناشناس ارسالی در

    این دولت مردم را نابود کرد با این تورم و بار آن روی دوش مردم افتاد خدا رحم کند ب ه مردم ایران...

  • علی بابا ارسالی در

    منافقین همواره تلاش می کنند تا دولت انقلابی را تا کارآمد معرفی کنند و مردم را ناامید کنند به حول و قوه خدا و با درایت مسیولین انقلابی و رییس جمهور محبوب و انقلابی و با تأسی از رهنمون های مقام معظم رهبری از این مرحله هم بخوبی عبور خواهیم کرد انشاالله

    • ناشناس ارسالی در

      شعار نده لطفا ....حاضری تعهد کتبی و چک ت ضمینی یک ساله بدیم به هم اگه اقتصاد درس ت شد هر مبلغی دلت خواست بنویس پاسش میکنم اما اگه اقتصاد درست نشد چکت رو باید پاس کنی....قبوله؟؟

    • هیچکس ارسالی در

      هم این دنیا هم اون دنیا هم خودت هم مسئول ین بیشرفت جواب حماقتهاتون رو خواهید گرفت ...

    • حسینی ارسالی در

      شتر در خواب بیند پنبه دانه

    • مالکی ارسالی در

      ناموسن صلوات

  • ناشناس ارسالی در

    نه رعیسی ونه هیچ کس دیگری نمیتواند اقتصاد رو درست کنه چون فقیر نگه داشتن مردم عمدی هست و مستقیما از طرف حکومت انجام میده ثانیه خلایق هرچه لایق دوای ملتی که میرن رای میدن و سلام فرمانده میخونن توصف پراید وایمیسن همینه

  • ناشناس ارسالی در

    ای کاش این نظریه پردازان و اقتصاد دانان خبره چهار سال پیش هم خود را به خواب خرگو شی نمیردند و نظریه و طرح میدادند چه شده که حالا از خواب بیدار شدند واقعا دلسوزید یا .....

  • هادی ارسالی در

    آدم متاسف میشه: هر کس اعم از نماینده مجل س یا حقوقدان اگر انتقاد کنه و پیش بینی ف لاکت مردم رو با این رویه دولت کنه اتهام منافق میخوره!! کسانیکه به راحتی تهمت میز نند یا صداقت ندارند یا منافع دارند،یا اط لاع ندارند!!! چگونه با درآمد ثابت این هم ه ظلم گرانی رو نمیبینید؟!! آیا کسی مرد ه ست بگه تحمل کنید اما زمان آسایش و آرامش مردم رو بگه!!! یا زمان فلاکت خودش رو مخف ی می‌کنه!!

  • معلم بدبخت ارسالی در

    خدا به حق شهادت ابا عبدالله بنیاد باعث و بانیشو بکنه ،هرروز آرزوی مرگ می کنم،من معلم با سابقه ۴ سال یک ماهه نمی تونم برا ی زن وبچم مرغ بخرم ،آخه چرا امام زمان نم یاد نجاتمون بده ،ای کاش توی این زندگیم ی ک بار یک گناه کرده باشم که بگم این همه ب دبختی به خاطر اونه.خدا و قیامت اگه برای شما ازاول شعاربوده برای آدمای فقیری مثل من واقعیته و انشاء الله باعث وبانی این ه مه رنج یه روزی در درگاه خدا جواب پس میده

  • رضا ارسالی در

    گر نهد خشت اول معمار کج تا ثریا می رود دیوار کج

  • عمی ارسالی در

    به نظرم آقاط رییسی اگه دولت رو واگذار کن ه به سعید طوسی ورضا ثقتی بهتر اداره میکن ن

  • ناشناس ارسالی در

    هر کس مسولیت میگیره یا دزده یا ناتوان که اخرش اینم میشه دزد ،چه باید کرد حساب کار از دست نظام در رفته

  • ناشناس ارسالی در

    تو به گور پدرت خندیدی ای منافق بیشرف ۸ س ال خیانت در دولت روحانی خائن کجا بودی که کشور رو به ننگ نامه ی برجام چای گره زد و هیچ چیز جز بد بختی نبود حالا باید دول ت کنونی ویرانی های اون رو صاف کند

  • الاغ شناس ارسالی در

    به گور پدرت خندیدی ای منافق

  • ناشناس ارسالی در

    چرا کار حاج آقا دکتررئیسی ۶ک نیست ایشان دقیقا به وظیفه اش خوب عمل می‌کنند

  • Mjld ارسالی در

    این مملکت درست شدنی نیست...
    از اول انقلاب هر روز بدتر از دیروز...
    آق ای رییسی مردم شما رو نخوان باید کی رو ببیند...؟؟

  • ناشناس ارسالی در

    جمعیت باید کم شود وگر نه انگار جمعیت کشو ر و مذهب شیعه را مشکل ساز میکند

  • سجاد ارسالی در

    بدبختی اصلی اینجاست که یه عده از خر خرتر میان از این دولت حمایت می کنن ای خاک عا لم تو سرتون

  • محمدرضا ارسالی در

    مجلسی ها جیره خوار دولت هستند والا رئیسی رو استیضاح میکردند

  • مهدی ارسالی در

    با این آمار ،وتورم پیش رو محاله ،خونه ار زون بشه ،از پارسال یدفه خونه صددرصد رشد کرد ،الان میگن ده الا،۱۵درصد پایین اومده ولی کی وکجاشما بیا برو ببین همون خونه ا ی که قبل به اصطلاح رکود طرف میگفت ۱۵۰۰ال ان میگه ۱۶۵۰ کمترم نمیده ،نفروشم میده ره ن وکرایه بازم سود میکنه ونیازی به فروش ن داره،مردم باید تا پولی جور شد گول حرفهای دولتی که ۴۴ ساله دروغ گفته ،واصلا دیگه راستم بگه فایده ای به حال مردم نداره با این وضع اقتصاد رو نخورند ،این مملکت حتی اگه کلاً همشون عوض شن ومتخصصین واقعی وکا ربلد بیان روکار حداقل ۵۰ سال طول میکشه ت ا درست بشه میدونیدکه ؛: خراب کردن آسونه، ولی ساختن سخته،.خلاص.

  • ناشناس ارسالی در

    زمانی ک روحانی پدرمردم رو دراورد یهو قیمت ها بالا رفت کجا بودید ک الان ب ریئسی اعتراض میکنید روحانی خورد وبالا کشید پدر مردم دراومد الان کسی دیگه نمیتونه اقتصاد مارو درست کنه روز ب روز هم شرمنده تر از دیروز یخچال ها خالی سفره خالی خونه بی روزی بی مهمان کلا همه جی تعطیل منتظر مرگ باشیم فقط فقط جای مرفعین بی درد بزرگتر و زندگی بر وفق مرادشون
    سیر چ بفکر گرسنه

  • ناشناس ارسالی در

    خدا کنه زودتر بیاد ایران تیکه تیکه بشه

  • عیاس ارسالی در

    درخت همیشه از داخلش کرم بخورد زمین می خورد هر چه هست از داخل هست ارتباط به خارج و تحریم ندارد همه چی در ایران هست نیازی به خارجه نیست فقط مدیر لایق نداریم مدیریت نداریم گرانی به خاطر سو مدیریت هست به مدیران امتیاز بدهید هر کدام نتوانست عوض کنید یا جا به جا کنید شخص با کفایت در راس کار باشند ملت در اذیت هست الان میگن در سابق اینقدر در فشار نبودیم به ملت پاسخ بدهید

  • ناشناس ارسالی در

    آقای ریسی نمی‌تواند مشکل مردم حل کند چون نمایندگان مجلس و دولت همه آنها به فکر جیب خودشان است

  • سهیل ارسالی در

    نماینده اسبق مجلس ،شما که در مجلس حضور د اشتید،برای ملت چکار کردی،بعلت بی کفایتی نمایندگان ،مجلس ،دولت‌ها، قبلی وحال،اقتص اد کشورها بادلار آمریکا گره زدند،حقوق خو دشان رابادلار دریافت کردند،حقوق کارگران و کارمندان وعامه مردم،را با ریال،کشوریکه اقتصادش 100%وابسته به دلار باشه،بایدمسو لان دولتی،واقتصادی را آتش زد،هردولتی که به سر کار بیاید دولتی قبلی مقصر قلمداد م یکنه،هیچکدام،ازدولتها،نه علم،اقتصادی داش تنندونه،کارافرین بودند،نه بقول خودشان رج ال سیاسی بودند،ونه لیاقت تصمیم گیری در س طوح کلان درهمه عرصه ها،کسانیکه انقلابی ا ند،هبچ وقت نمیگن،ماانقلابی هستیم ،درکاره ا،وتصمیماتش،وخدمات شایسته که انجام دادند ،خودبخود،نمایان میشود،حالا یه عده خودشون را انقلابی جلوه میدن،ودرعمل،برخلاف گفته هایشان نمایان شد،اقای ایمن آبادی تمام س خنان شما جنبه تبلیغاتی انتخابات درپیشرو هست ایراد کردید،همه مامردم اعم از کارمند ان وکارگران،وغیره درشرایط بد اقتصادی قرا رداریم،دست مایه افرادی بی کفایت در حوزه مدیریت اقتصادی دولت و مجلس است

  • صادق ارسالی در

    اگه قبول دارید که به نوعی در جنگ جهانی س وم هستیم بهتره بدونید که در دو جنگ جهانی قبلی ایران بی طرف بود و نهایتا به مسائل ی ختم شد که از گفتنشون معذورم خودتون بری د بخونید و اما در این جنگ ما بی طرف نیست یم که عواقبی داره که از عواقب دو جنگ قبل ی با بی طرفی شدیدتره.
    همین دیگه کل ا تاریخ خوبه بخونید.

  • ناشناس ارسالی در

    از روزی که بودجه ملی با دلار آمریکایی نو شته شد اقتصاد کشور بر روی یخ درحال ذوب ق رار گرفت وبعد که اون خدا بیامرزرفسنجانی سالی بیست درصد حقوق را افزایش میداد و ای ن ترتیب را به اقتصاد ایران داد که عید به عید بیست درصد قیمت تمام اجناس داخل کشور کرایه تاکسی بنزین و آب و برق و خونه و ک رایه خونه وهمه چیز باید گران بشه ومردم و کارخونه ها و کارگرها و همه منتظرند عید بشه تا بیست درصد قیمت همه چیز گرونتر بشه این اقتصاد را دچار فروپاشی کرد از طرفی دلار که پول کشور دشمن ایران هست و تحریم هست را قاچاقی وارد کشور می کنید بودجه مم لکت را با اون می بندین و خیلی وقت ها م وفق به قاچاق دلار به کشور نمی شید و به م شکل می خورید از این بدتر وقتیه که چون دل ار تحریم هست تو بازار سیاه براش سوداگری تشکیل شده و به عنوان کالای سرمایه ای به قیمت های گزافی معامله میشه و از اون بدتر اینه که دلار که زمام قیمتش دست دولت هست یک شبه دستوری ده برابر ارزش واقعی اون ت و کشور نرخ گذاری شد و دولت برای خرید دلا ر به ده برابر ارزش واقعی اون از تجار شرو ع به چاپ و پول و استقراض از بانک‌ها کرد و مردم که مجبور به تبعیت از دولت بودن چو ن به غیر از کالایی که داشتن هیچ راه چاپ پولی نداشتن شروع به افزایش قیمت اجناس شو ن کردن مثلا صابون سال قبل بسته ای 15 هزا ر تومان امسال شده بسته ای 87 هزار تومان و این روند ادامه داره تا اجناس هم به ده برابر ارزش خودشون خرید و فروش بشه طوری ک ه قیمت اجناس داخل کشور از خارج هم گران‌ت ر بشه مثلا واردات گوشت از کنیا یا خرید گ ندم از خارج ارزان‌تر از تولید شده داخلی هست و این روند افزایش قیمت‌ها تا عید ادا مه داره و عید دوبار اتوماتیک وار بیست در صد همه چیز گرونتر میشه این وسط آبمعدنی ک ه تو آمریکا دودلار و نیم به فروش میرسه ب ا دلار 30هزاری در میاد 80 تومان و با دلا ر آزاد در میاد حدود 160 هزار تومان یعنی کار گر ایرانی روزانه دستمزدش همین حدود ه ست پول یک آبمعدنی اونوقت قیمت گوشت و گند م داخلی از خارجی گرونتر هست حالا یک آمری کایی با پول فروش ده تا آبمعدنی می تونه ت و ایران بیست تا آبمعدنی بخره این یعنی نا ترازی اقتصادی فقط وقتی تراز میشه که قیمت دلار به یک دهم اونچه که الان معامله میش ه برسه یعنی دولت از تجار هر دلار را دو ه زار بخره و به وارد کننده هم دوهزار بفروش ه در ضمن بودجه ملی با ریال نوشته بشه تما م واردات و صادرات با پول ملی کشورهای طرف معامله انجام بشه یا کالا به کالا تجارت کنند یک آبمعدنی میدن یکی بگیرند نه اینکه بیست تا بجاش بدهند

  • لیمپو ارسالی در

    با سلام عزیزان روزی ملا نصرالدین را بچه ها با سر و صدای خود اذیت می کردند برای ر هایی ازاین وضع گفت .بچه ها سر کوچه دارن آش می دهند و بدو بدو شروع شد و دید تمام بچه ها میروند آش بگیرند از این دروغ خودش هم باورش شد و شروع کرد به دویدن شخصی که شاهد ماجرا بود گفت ملا تو چرا می دوی گف ت شاید راست باشد وکسی آش بدهد حال اینقدر آمار و ارقام دروغ جناب دکتر بعد از این این اقتصاد دان جناب آقای رئیسی به خورد مردم داده که خودش هم باورش شده ،اطلاع ای ن جناب از یک کلاس ششمی هم کمتر است آماری که از رشد اقتصادی او و دولتش بدست مردم خوش باور میرسد نشان از این دارد که تمام تحصیلات ایشان جنبه فرمایشی و اهدایی موئس سلت مختلف می باشد که نوشتن آنها را هم بل د نیست چه برسد به نجات ایران وایرانی از اینهمه مشکلات اقتصادی که واقعا کمر مردم را تا زمین خم کرد۶ است .میان عاشق و معشو ق فرق است .. چه داند آنکه اشتر می چراند .العاقل فی الاشاره .خجالت نکش و به رذالت وجهالت خود ادامه نده اگر که نمی توانی ک ه قطعا چنین است برو و میدان را به اصلحتر و دانا تر بسپار ،من آنچه شرط بلاغ است ب ا تو می گو یم ...تو خوا۶ پند گیر خواه ضل ال.

  • گرسنه گان اسلام ارسالی در

    دوستان اوضاع رو باخشکانده شدن دریاچه ها از ارومیه وهامون و....که باعث بانیش سدسا زی های اسرایئل _فروش خاک کشور درکیسه سیم ان به کشورهای عربی کار اسرایئل _دشمنی با همسایگان بنام تورک وفارس کار اسرایئل_غار ت سرمایه در بورس کار اسرایئل_فروش بستر خ لیج فار به چین و شخم زدن بخاطر ماهی توسط اسرایئل_اختلاس های هزاران میلیاردی کار اسرایئل_ الودگی رودخانه ارس باپسماند اتم ی توسط ارمستان هم کار اسرایئل_شیشه سازی کاوه سئودا در مراغه وزدن چاه عمیق وفرستا دن پسماند خطرناکش به آب های زیر زمینی کا ر اسرایئل_بی ارزش ترین پول جهان شدن ریال هم کار اسرایئل_نمایندگان مجلس شدن نماین دگان دولت و چشم قربان گفتنشان به فرمانده انشان (قالیباف)کار اسرایئل_سیسمونی قالیب اف از تورکیه کار اسرایئل_شاخ شدن جیبوتی برا ایران کار اسرایئل_چادر زنان و قران ا سلام وچوب بستنی و سوزن خیاطی_همه وهمه از چین میاد چون اقتصاد نداریم چون جنگ قدرت و طایفه داریم در میان مسئولین/جالبه که ملت هم این مسئولین رو قبول ندارن/

  • ابراهیم غلامی ارسالی در

    صندوق بین‌المللی پول در جدیدترین گزارش خ ود رقم رشد اقتصادی ایران در سال گذشته را به ۳.۵درصد افزایش داد و از پیش‌بینی رشد ۲.۵درصدی اقتصاد ایران در سال جاری خبر د اد.

    به گزارش خبرگزاری تسنیم ، صندوق بین‌المللی پول در جدیدترین گزارش خود از سلسله گزارش‌های چشم‌انداز اقتصاد ی جهان که هر سه ماه یک بار منتشر می‌شود به ارزیابی از رشد اقتصادی ایران پرداخته و پیش‌بینی کرده است اقتصاد ایران در سال 2023 رشد 2.5درصدی را تجربه کند.
    این نهاد بین‌المللی در گزارش جدیدش پیش‌بینی خود را از رشد اقتصادی ایران افز ایش داده است. این نهاد در گزارش ماه آوری ل خود رشد 2درصدی را برای اقتصاد ایران در سال جاری پیش‌بینی کرده بود که در گزارش جدید خود این رقم را 0.5 درصد افزایش داده است.

    صندوق بین‌المللی پول همچنین رقم برآوردی خود از رشد اقتصادی ای ران در سال گذشته را افزایش داده است. در گزارش ماه آوریل، رشد اقتصادی ایران برای سال گذشته بر اساس برآوردی بدبینانه 2.5 د رصد اعلام شده بود اما در گزارش جدید این نهاد از رشد 3.5درصدی اقتصاد ایران طی سال گذشته خبر داده شده است.

    رش د 3.5درصدی اقتصاد ایران در سال 2022 براب ر با متوسط رشد اقتصاد جهان در این سال بو ده و از رشد اقتصادی کشورهای بسیاری از جم له کانادا، چین، آلمان، کره جنوبی و آمریک ا بیشتر بوده است.

  • محمد ارسالی در

    نه این دولت بلکه تمام دولتهای بعد انقلاب جز تباهی و حال و آینده سوزی و نابودی ای ران هیچ کار مفیدی نکردن. وقتی به خروجی ت مام این ۴۴ سال نگاه کنیم بجز ایجادتوان ن ظامی.. عمدا یا سهوا به نفع دشمنان ایران اسلام و مذهب شیعه هست.اوج فاجعه ۱۰ سال ا ینده خودشو نشون میده. وقتی جمعیت جوانی ن باشد وقتی باوری از دین و اعتقاد نماند وق تی حرمت ها شکسته شده نتیجه برنامه های ان طرفی ها بدست خودی ها رقم میخورد دشمن این جاس نه بیرون مرزها.هرروز.

  • ایران ارسالی در

    متاسفانه ۴۴ ساله تو این مملکت حتی اگر بی کفایت هم باشن برکنار نمیشن و جایگاهشون عوض میشه دست اخر هم اگر جا پیدا نکنن میذارنشون مصلحت نظام

  • حیدر ارسالی در

    دیگه مرحله ای نیست که بتوان از آن عبور ک رد.تورم فقر دروغ و ناکار آمدی مسئولین بی خرد به زودی از جایی بیرون خواهد زد

  • سلیمان ارسالی در

    البته عده ای نظر دهندگان هم اشتباه املای ی زیاد داشتند نظرشون هم معلومه چی هست

  • کارشناس ارسالی در

    تنها راه پیوستن به جامعه جهانی ودوستی با تمام کشورهای جهان است. دشمنی ها وشعارها ی تند قبلی علیه بعضی از دولتها رافراموش کنید. دنیا در انتظار ایران عزیز است. ایر ان این همه منابع و ثروت دارد ولی برهمه ا نها با دست خودمان قفل زده ایم وتحریم شده ایم. قفل ها را باز کنید. مردم رفاه وارا مش ودوری از تنش را خواستار هستند. ممنونم

  • ناشناس ارسالی در

    چندین سال مدیریت ناکارآمد،مماشات با مسئو لین متخلف،ثروت اندوزی و تجمل گرایی و اشر افی گری مدیران ،رانت نزدیکان مدیران،نبود عدالت اجتماعی،و هزاران مشکل دیگر باعث ا ین اتفاق شوم برای کشور شده و علاج آن نیا ز به برنامه دقیق به دور از آرمانهای غیر حقیقی و به خدمت گرفتن مدیران موفق خارجی و موفق میباشد به هرقیمت

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها