|
کدخبر: 304695 فرشته صائمی

گفتگوی گسترش‌نیوز با رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس؛

برگزاری نمایشگاه کان‌مین بسیار ضروری است

اکبری تالارپشتی گفت: برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی نظیر کان مین در حوزه معدن بسیار ضروری است چراکه ایران ظرفیت بسیار بالایی در حوزه معدن دارد.

سیاست برگزاری نمایشگاه کان‌مین بسیار ضروری است

کان‌مین مهمترین رویداد حوزه معدن و صنایع معدنی کشور محسوب می‌شود که آغاز آن با شرکت آلمانی و گروه متخصص آلمانی کلید خورد. دوره‌های رویداد کان‌مین در سال‌های گذشته به صورت کنسرسیومی و با حضور کشورهای خارجی و ایرانی برگزار می‌شد.

کان‌مین در رده نمایشگاه‌هایی قرار دارد که قبل از تحریم‌ها، از طرف شرکت‌های آسیایی، اروپایی و آمریکایی مورد استقبال قرار می‌گرفت اما با شروع تحریم‌ها و آغاز پاندمی کرونا مدتی این نمایشگاه برگزار نشد.

با این وجود رویداد کان‌مین در ۵ پنل تخصصی امسال در روزهای ۱۳ تا ۱۶ آبان ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

در همین راستا، عزت‌الله اکبری تالارپشتی، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ضمن ارزیابی برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کان‌مین گفت: برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی نظیر کان مین در حوزه معدن بسیار ضروری است چراکه ایران ظرفیت بسیار بالایی در حوزه معدن دارد، علاوه بر این مقام معظم رهبری نیز چندین بار تاکید داشتند که از ظرفیت معادن حداکثر استفاده صورت بگیرد.

عزت الله اکبری تالار پشتی

این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: واقعیت امر این است که در حوزه معدن کار خاصی صورت نگرفته از این‎رو وزارت صمت و به ویژه وزیر مربوطه باید در مورد معادن و استفاده از ظرفیت آنها وقت بیشتری اختصاص بدهد، برنامه‎ریزی ویژه داشته باشد که در نتیجه معادن ما در عرصه اقتصاد حضور پیدا کند، سهم به سزایی در اقتصاد، تأمین ارز و رشد اقتصادی به خود تخصیص دهند. در مجموع ایران معادن بسیار خوبی دارد اما کار خاصی در مورد آن صورت نگرفته است.

اکبری تالارپشتی با اشاره به شعار دولت درباره تحول اقتصادی خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم گرفتار مسائل قبل بوده و باید آن را جمع و جور می‌کرده اما با این وجود دولت سیزدهم متناسب با شأن خود در حوزه معدن اقدام مناسبی انجام نداده و می‎توانست کار بیشتری انجام دهد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها