|
کدخبر: 273940

مانع مهم دولت برای احیای وزارت بازرگانی

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: تا وقتی طرح وزارت بازرگانی نهایی نشود وزیر هم معرفی نخواهد شد.

تجارت مانع مهم دولت برای احیای وزارت بازرگانی

سید محمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور معرفی وزیر بازرگانی را منوط به تایید طرح تاسیس وزارت بازرگانی دانست.

معاون پارلمانی رئیس جمهور صبح امروز در اظهار نظری گفت که اگر مجلس به این‌ جمع بندی برسد تا دو وزارتخانه صمت و راه و شهرسازی تفکیک شوند، دولت هم برای انجام این تفکیک آمادگی دارد اما این مسئله هنوز در هیات دولت مطرح نشده است.

دولت موافق تشکیل وزارت بازرگانی است

حسینی پیش‌تر پیرامون علت تاخیر در معرفی وزیر بازرگانی و گمانه‌زنی‌های مربوط به معرفی سکاندار وزارت بازرگانی گفت: از مدت‌ها پیش طرح تشکیل وزارت بازرگانی در کمیسیون اجتماعی مجلس مطرح بود و نمایندگان می‌گفتند که دولت موافقت خود را با این طرح اعلام کند که ما هم این موضوع را در دولت مطرح کردیم.

وی ادامه داد: دفعه نخست مخالفت‌هایی وجود داشت که بار مالی این تفکیک چگونه جبران خواهد شد و چقدر انرژی خواهد گرفت اما در جلسات بعدی وقتی ابعاد قضیه شکافته شد و مشخص شد وقت اعضای دولت برای کنترل قیمت‌ها در بازار گرفته می‌شود؛ بنابراین به این جمع بندی رسیدیم دستگاهی باشد که کار را پیش ببرد و موافقت کردیم وزارت بازرگانی تشکیل شود.

 حسینی در پایان افزود: در حال حاضر منتظر تایید طرح کمیسیون اجتماعی مجلس در صحن مجلس و در مرحله بعدی توسط شورای نگهبان هستیم تا وزیر بازرگانی را معرفی کنیم چراکه باید طرح تصویب شود تا اساسنامه وزارتخانه نوشته شود و وزیر معرفی شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها