|
کدخبر: 297610

اسرائیل همچنان نگران پهپادهای ایران

پیشرفت ایران با وجود تحریم‌ها باعث شد اسرائیل برای فشار بیشتر به ایران به روش دست درازی رجوع کند.

سیاست  اسرائیل همچنان نگران پهپادهای ایران

اسرائیل همچنان نگران پهپادهای ایران

«لیور الفیان» تحلیلگر اسرائیلی: تحولات منطقه به ویژه دستاوردهای اخیر ایران و محور مقاومت در حوزه پهپاد و موشک به عامل نگرانی بزرگی برای اسرائیل تبدیل شده است. این پهبادهای ارزان به راحتی قابل راه‌اندازی و استفاده هستند و قدرت عبور از گنبد آهنین را دارند که این امکار را به آنها می دهد هر نقطه‌ای در عمق اسرائیل را که حزب الله و حماس می خواهند هدف قرار دهند.

آیا اسرائیل به کی‌یف دوم تبدیل می‌شود و ‌آیا اسرائیل بمباران می‌شود؟

در حالی که دنیای غرب بر روی انرژی هسته‌ای ایران متمرکز است، ایرانی‌ها در حال توسعه قابلیت‌هایی هستند که به تعداد اندکی از مهندسان و فیزیکدانان  نیاز دارد، و از این طریق در مقابل کشورهای پیشرفته ایستادگی می کند. یک پهباد کوچک هوشمند و مجهز به جی‌پی‌اس حامل مواد منفجره می‌تواند به راحتی از فناوری گنبد آهنین عبور و به عمق اسرائیل نفوذ پیدا  کند. همچنین برای دستیابی به این پهبادها نیازی نیست که آنها با خطر و دردسر از ایران منتقل شوند بلکه به سادگی میتوان از طریق سایت آمازون بدون هیچگونه خطری آن را تهیه کرد.

حتی قویترین پدافندهای هوایی هم قادر به مقابله با صدها پهباد بر فزار اسرائیل نیستند. ژانویه 2022 در جنگ دوم لبنان با اسرائیل، حزب الله از پهبادی برای جمع‌آوری اطلاعات استفاده کرد، که در مرز لبنان مورد اصابت اسرائیل قرار گرفت، اما این تازه آغاز راه بود.

اسرائیل تنها هدف این پهبادها نبود، زیرا در سپتامبر 2019 میلادی، حوثی‌ها در یمن مجموعه‌ای از حملات را با هواپیماهای بدون سرنشین و موشک‌های «کروز» به زیرساخت‌های نفتی عربستان سعودی انجام دادند. همچنین در جنگ اوکراین، پهپادهای ایرانی به کمک پوتین آمدند. 

آیا قرار است تل آویو و قدس به نسخه دوم کی‌یف تبدیل شود؟ آیا جنگ بعدی شامل انبوهی از ابزارها یا وسایل غیرقابل کنترلی خواهد بود که از سرعت و دقت بالایی برخوردار است، تسحیلات نظامی که قابلیت نقطه زنی  مراکز استراتژیک اسرائیل را نیز دارد؟

توافق هسته‌ای 2015 بیانگر این ایده بود که کشورها بیش از بقای خود به فکر رفاه خود هستند و همکاری قدرت‌ها باعث می‌شود ایران در ازای کنار گذاشتن برنامه هسته ای خود بر توسعه تسلیحات دیگر متمرکز کند. 

با وجودی که تحریم‌ها باعث ترس ایران نشد برای فشار بیشتر می‌توان با ایجاد روابط با همسایگانش به ویژه ارتباط با پوتین به ایران فشار آورد.

 

منبع: تیتر کوتاه

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها