|
کدخبر: 296698

نظر کنعانی درباره فعالیت موشکی ایران

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: فعالیت‌های موشکی جمهوری اسلامی ایران متعارف و مشروع است.

سیاست نظر کنعانی درباره فعالیت موشکی ایران

 ناصر کنعانی «اظهارات مداخله‌جویانه برخی کشورهای غربی در خصوص رونمایی از موشک فتاح» را مردود و بی‌اعتبار دانست و تصریح کرد: فعالیت‌های موشکی جمهوری اسلامی ایران متعارف و دفاعی و براساس حقوق بین‌الملل کاملا مشروع است.

کنعانی افزود: این دست از کشورها که سابقه بلند و آشکاری در زیرپاگذاشتن تعهدات بین‌المللی خود در زمینه‌های مختلف از جمله آزمایشات هسته‌ای، رژیم عدم اشاعه و میزبانی موشک‌های هسته‌ای و ایفای نقش مخرب در مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی دارند، حق ندارند در مورد توانمندی‌های دفاعی مشروع و کاملا قانونی جمهوری اسلامی ایران اظهار نظر کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: اقدام کشورهای انگلیس، آمریکا و استرالیا در امضای موافقت‌نامه «آکس» نمونه آشکار رویکرد سیاسی و تبعیض‌آمیز قدرت‌های هسته‌ای در انتقال فن‌آوری و اورانیوم با غنای بسیار بالا به یک کشور غیرهسته‌ای‌ برخلاف معاهده عدم اشاعه به شمار می‌رود.

کنعانی از تلاش‌های مستمر نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و دستاوردهای راهبردی آنان در تقویت بنیه دفاعی کشور تمجید کرد و آن را اقدامی درست و مؤثر در ایجاد بازدارندگی در مقابل تهدیدات خارجی و دفاع از امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران توصیف کرد.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها