|
کدخبر: 289904

واکنش ایران به تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا

سخنگوی وزارت امور خارجه تحریم‌های اخیر اتحادیه اروپا و انگلیس علیه جمهوری اسلامی ایران را محکوم کرد.

سیاست واکنش ایران به تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه نارضایتی‌ها و اعتراضات فرانسه تنها گوشه ای از آشفتگی‌های داخلی اروپا است، اظهار داشت: ازجمله اهداف رویکرد تقابلی اخیر اروپا، تلاش برای انحراف افکار عمومی از بحران فزاینده اقتصادی و اجتماعی و نقض سیستماتیک حقوق بشر در اروپاست که این از نگاه ناظران آگاه جهان پنهان نیست.

کنعانی خاطرنشان ساخت: برخی طرفهای اروپا به جای دخالت در امور داخلی دیگر کشورها باید با پرهیز از رفتارهای خشن و سرکوب معترضان، نسبت به خواسته‌های واقعی مردم در قلمرو خود مسئولانه و انسانی رفتار کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران با اتکا به قدرت ملی، همانند قبل با درایت و استحکام نسبت به چنین اقدامات خودسرانه، غیرقانونی و غیرمنطقی، اقدام متقابل خواهد داشت و در این راستا حق خود را برای پاسخ محفوظ می دارد.

کنعانی همچنین از توافق حاصله در پرونده تبادل اسرای جنگ یمن که با نظارت سازمان ملل و صلیب سرخ جهانی صورت گرفت، استقبال کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه تلاش دولت نجات ملی یمن در این خصوص را گام مهمی در جهت پیشرفت مسائل انسانی و تقویت روند حل و فصل سیاسی بحران یمن توصیف کرد.

کنعانی ابراز امیدواری کرد با نتیجه بخش بودن این توافق و تداوم روند آزادی سایر اسرای باقیمانده، اعتماد لازم برای برقراری گفتگوهای سیاسی و صلح فراگیر در یمن فراهم گردد.

منبع: تجارت‌نیوز

ارسال نظر

 

سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها