|
کدخبر: 296302 سهیل مافی

گفت‌و‌گوی گسترش نیوز با عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس ؛

رونمایی از نزدیک‌ترین گزینه به وزارت جهاد کشاورزی

محمد رشیدی؛ عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس اظهار کرد: آقای آقامیری از زمان شروع سرپرستی بر وزارت مذکور، مشغول انجام وظایف مربوطه و کنترل مباحث بازار بوده است. درصورت معرفی این شخص، حدس من این است که مجلس تعامل خوبی با او خواهد داشت.

سیاست رونمایی از نزدیک‌ترین گزینه به وزارت جهاد کشاورزی

رضامراد صحرایی، با کسب رای اعتماد از مجلس به عنوان وزیر جدید آموزش و پرورش برگزیده و به این ترتیب تکلیف یکی از وزارتخانه های بدون وزیر دولت مشخص شد.

یکی دیگر از وزارتخانه هایی که در حال حاضر توسط سرپرست اداره می شود، وزارت جهاد کشاورزی است. سید محمد آقامیری پس از برکناری سیدجواد ساداتی نژاد، سکان هدایت وزارت جهاد کشاورزی را با عنوان سرپرست برعهده گرفت.

آقامیری دانش‌آموخته‌ی دکترای عمومی دامپزشکی، دکترای تخصصی (PhD) علوم اقتصادی، کارشناسی ارشد علوم اقتصادی، کارشناسی علوم اقتصادی، گرایش اقتصاد کشاورزی و کارشناسی حقوق است.

آقامیری-کشاورزی

ذبیح‌الله اعظمی سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی درباره گزینه‌های مطرح برای تصدی وزارت جهاد کشاورزی گفت: آقایان آقامیری، اعلایی‌مقدم، برومندی و مسعود منصور معاون سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری به عنوان گزینه‌های مطرح برای وزارت جهاد کشاورزی مطرح هستند اما به احتمال زیاد آقای آقامیری در نهایت به عنوان گزینه نهایی دولت به مجلس معرفی می‌شود.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس درباره احتمال رای‌آوری آقامیری در مجلس عنوان کرد: از حالا نمی‌توان پیش‌بینی مشخصی داشت و باید ابتدا آقای آقامیری برنامه‌های خود را به کمیسیون کشاورزی ارائه کند تا به شکل دقیق مورد بررسی اعضا قرار گیرد.

اعظمی ادامه داد: با توجه به سابقه خوبی که آقای آقامیری در مدیریت سازمان دامپزشکی دارد، می‌توان امیدوار بود که ساماندهی مناسبی به وضعیت فعلی وزارت جهاد کشاورزی داده شود.

گسترش نیوز برای بررسی این موضوع گفت و گویی با محمد رشیدی، عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس انجام داده که در ادامه می خوانید.

محمد-رشیدی

وزارت جهاد کشاورزی اهمیت بالایی دارد

محمد رشیدی درباره آخرین وضعیت وزارت جهاد کشاورزی و زمان معرفی وزیر پیشنهادی گفت: درحال حاضر وزارتخانه توسط سرپرست اداره می شود. ما منتظر هستیم که همانند وزارت آموزش و پرورش، وزیر پیشنهادی به مجلس آمده و مورد بررسی و رسیدگی قرار بگیرد.

او ادامه داد: وزرات جهاد کشاورزی از جمله وزارتخانه‌های بسیار مهم محسوب شده و مسائلی چون تولید، امنیت غذایی، ذخایر محصولات کشاورزی و موارد دیگر به این وزارتخانه گره خورده است. در این راستا موضوعات بسیار مهمی وجود داشته و از این جهت وزارت جهاد کشاورزی برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است.

رشیدی افزود: به نظر بنده وزیر سابق، آقای جواد ساداتی نژاد نیز وزیر موفقی بود ولی نظارت بر مباحث بازار، محصولات کشاورزی و ارزهای تخصیصی که در اختیار سازمان برنامه و بودجه بود و به طور کلی این مسئولیت دوگانه به آقای ساداتی نژاد آسیب جدی زد. وزیر سابق در بخش تولید عملکرد و مدیریت خوبی داشت.

ساداتی-نژاد

نماینده مجلس در ادامه خاطرنشان کرد: به هرحال آقای ساداتی نژاد بحث الگوی کشت را که بیش از ۴۰ سال دغدغه مهم کشاورزان محسوب شده و روی زمین مانده بود را پیگیری کرد. متاسفانه وزیر سابق جهاد کشاورزی در قسمت بازار محصولات کشاورزی که برای مصرف کننده و تولیدکننده حائز اهمیت است، دچار مشکل شد و موفق به ادامه کار در این وزارتخانه نشد.

رشیدی تصریح کرد: امیدوارم که در کنار وزارت جهاد کشاورزی، تکلیف وزارت بازرگانی به زودی روشن شده و وزیر پیشنهادی آن جهت بررسی های لازم به مجلس بیاید. کشاورزان ما به صورت جدی دغدغه‌مند هستند و ما این موضوع را کاملا درک کرده و به آن احترام می‌گذاریم. مجلس کماکان از دولت مطالبه دارد که وزیر پیشنهادی هرچه سریع‌تر معرفی شده تا تکلیف این وزارتخانه نظیر آموزش و پرورش مشخص شود.

آقامیری-وزارت-کشاورزی

مجلس تعامل خوبی با آقامیری خواهد داشت

او در رابطه با عملکرد محمد آقامیری، سرپرست فعلی وزارت کشاورزی و میزان رضایت مجلس از او بیان کرد: آقای آقامیری از زمان شروع سرپرستی بر وزارت مذکور، مشغول انجام وظایف مربوطه و کنترل مباحث بازار بوده است. او شبانه روز پیگیر دغدغه های کشاورزان بوده و در این راه زحمات زیادی کشیده است.

محمد رشیدی در ادامه مطرح کرد: فارغ از عملکرد سرپرست کنونی، تا زمانی که وزیر پیشنهادی به طور رسمی معرفی نشده و تکلیف این وزارتخانه مشخص نشود، نمی توان توقع وجود ثبات داشت. درصورت معرفی آقای آقامیری، حدس من این است که مجلس تعامل خوبی با او خواهد داشت.

وی در پایان اضافه کرد: اگر شخص دیگری نیز معرفی شود، ما بررسی های لازم را به عمل خواهیم آورد. نکته واضح در این خصوص این است که آقای آقامیری، به عنوان سرپرست وزارت جهاد کشاورزی، تمام توان و انرژی خود را برای مدیریت و کنترل امور مربوط به این وزارتخانه به کار گرفته است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها