|
کدخبر: 291900

زمان راه‌اندازی سفارتخانه‌های ایران و عربستان مشخص شد

مدیرکل خلیج‌فارس وزارت امور خارجه گفت:براساس توافق قرار است که ظرف دوماه یعنی تا ۱۹ اردیبهشت‌ماه سفارتخانه‌های دو کشور بازگشایی شوند و وزرای خارجه در این فاصله با یکدیگر دیدار می‌کنند.

سیاست زمان راه‌اندازی سفارتخانه‌های ایران و عربستان مشخص شد

علیرضا عنایتی مدیرکل خلیج فارس وزارت امورخارجه درباره زمان راه‌اندازی سفارتخانه‌های ایران و عربستان و مکان آن اظهار کرد: براساس توافق قرار است که ظرف دوماه یعنی تا ۱۹ اردیبهشت‌ماه سفارتخانه‌های دو کشور بازگشایی شوند و براساس توافقی که صورت گرفته بود، وزرای خارجه در این فاصله با یکدیگر دیدار کنند.

وی افزود: این موضوع ظرف مدت یک ماه صورت گرفت و وزاری خارجه دو کشور در پکن با یکدیگر دیدار کردند و از آن تاریخ اعلام رسمی روابط میان جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی آغاز شد و متعاقب آن هیات‌های فنی با یکدیگر دیدار کردند.

مدیرکل خلیج فارس وزارت خارجه عنوان کرد: ما میزبان هیات سعودی بودیم و هستیم، این هیات از سفارتشان در تهران بازدید به عمل آورد که روز جمعه عازم مشهد شدند و از سرکنسولگری خود در این شهر بازدید کردند و حسب آنچه که به اطلاع ما رسیده به ریاض بازمی‌گردند و متعاقبا هیات دیگری از عربستان سعودی برای چگونگی بازگشایی سفارت و سرکنسولگری عربستان به ایران عزیمت می‌کند.

عنایتی بیان کرد: در طرف ایرانی هم به همین ترتیب اقدام شده است چهارشنبه هفته گذشته دو هیات کامل از جمهوری اسلامی ایران عازم عربستان شد یک هیات در ریاض مستقر شد و یک هیات در جده مورد استقبال احترام‌آمیز مقامات و مسئولان سعودی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: رئیس هیات ما آقای زرنگار با معاون وزیر خارجه عربستان در امور تشریفات ملاقات کرد که دیدار بسیار خوب و سازنده‌ای بود و توافقات اجرایی خوبی در آن دیدار انجام شد. ما بر این اساس، فعالیت خود را در عربستان سعودی در سفارت و سرکنسولگری برای ترمیم و آماده‌سازی برای بازگشایی آغاز کردیم.

منبع: ایرنا

ارسال نظر