|
کدخبر: 293397

بیانیه مشترک ایران و سوریه + جزئیات

جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عربی سوریه در پایان سفر رسمی دو روزه آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی به این کشور که به دعوت بشار اسد رئیس جمهور سوریه انجام شد، بیانیه مشترکی منتشر کردند.

سیاست بیانیه مشترک ایران و سوریه + جزئیات

متن این بیانیه به شرح زیر است:

در پاسخ به دعوت رسمی از سوی جناب آقای دکتر بشار اسد، رئیس جمهوری عربی سوریه، جناب آقای دکتر سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران، دیداری رسمی از کشور جمهوری عربی سوریه طی دو روز چهارشنبه و پنج‌شنبه، ۱۳ و ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ به عمل آورده و با مقامات عالی این کشور در خصوص راه‌های گسترش و تقویت روابط دوجانبه، آخرین تحولات منطقه و اوضاع در صحنه جهانی، بحث و تبادل نظر نمودند.

دو رئیس جمهور گفتگو‌های عمیقی انجام دادند که تمرکز آن بر راه‌های توسعه و تقویت روابط دوجانبه براساس روابط برادرانه و استراتژیک میان دو کشور و هم‌چنین آخرین تحولات در منطقه و شرایط جهانی بود.

دو طرف بر ضرورت احترام به حاکمیت ملی، استقلال و حفظ تمامیت ارضی دو کشور، طبق اهداف و اصول منشور ملل‌متحد تأکید نمودند.

دو طرف بر اهمیت تقویت روابط دوجانبه از طریق تداوم همکاری‌های سیاسی، اقتصادی، کنسولی و سایر زمینه‌های همکاری و هم‌چنین استمرار تبادل هیأت‌های عالی‌رتبه میان دو کشور تأکید کردند.

- دو طرف آمادگی و تمایل خود را برای انجام هرگونه اقدام به‌منظور توسعه روابط تجاری اقتصادی بین دو کشور از طریق سازوکار‌های موجود از قبیل کمیسیون عالی مشترک ابراز نمودند. آن‌ها هم‌چنین بر همکاری‌های موجود فیمابین در زمینه بازسازی جمهوری عربی سوریه تأکید کردند.

- دو طرف با ابراز خوشنودی از همکاری مشترک در زمینه مبارزه با تروریسم و افراط‌گرایی، بر تداوم همکاری مشترک جهت نابودی نهایی تمامی گروه‌های تروریستی تاکید نمودند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها