|
کدخبر: 293396

مردم سوریه و منطقه باور دارند که ایران ستونی مستحکم است

رئیس جمهوری با اشاره به اینکه امروز مردم سوریه و منطقه باور دارند که ایران ستونی مستحکم است که می‌توانند به آن اتکا و اعتماد کنند، گفت: در نشست با گروه‌های مختلف مقاومت، شاهد بودیم که این گروه‌ها با وجود سلایق مختلف، اما در این سخن اتفاق نظر داشتند که می‌توان به ایران اعتماد و اتکا کرد.

سیاست مردم سوریه و منطقه باور دارند که ایران ستونی مستحکم است

 سید ابراهیم رئیسی بامداد جمعه در بدو ورود به تهران در گفت‌وگو با خبرنگاران در تشریح نتایج و دستاوردهای سفر رسمی دو روزه و فشرده خود به سوریه گفت: بعد از ۱۲ سال مقاومت مردم و دولت سوریه در مقابل توطئه‌ها و فتنه‌های دشمنان و حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از این مقاومت و ایستادگی، این سفر اهمیت بالایی برای دو کشور و منطقه داشت.

رئیس جمهور این سفر را نقطه عطفی در گسترش روابط اقتصادی، تجاری، سیاسی و امنیتی ایران و سوریه توصیف و تصریح کرد: این سفر همچنین به نحوی تقدیر از مقاومت مردم و دولت سوریه در مقابل هجمه‌های سخت دشمنان بود.

وی افزود: امروز بعد از ۱۲ سال مقاومت، تغییر شرایط برای مردم سوریه و منطقه کاملا مشهود است و با وجود اهمیت همیشگی مسائل و مناسبات امنیتی، اما مسائل و تعاملات اقتصادی و تجاری در حال قرار گرفتن در دستور کار نخست سوریه و کشورهای منطقه است.

رئیس جمهوری با بیان اینکه ایران و سوریه ظرفیت‌ها و زمینه‌های خوبی برای تبادل و همکاری با یکدیگر در راستای ارتقای سطح روابط اقتصادی و تجاری دارند، اظهار کرد: در چند دیداری که با آقای بشار اسد داشتم، عمدتا مسائل اقتصادی و تجاری و تبادل ظرفیت‌های متقابل دو کشور مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها