|
کدخبر: 293392

دستاوردهای سفر رئیسی به دمشق

وزیر امور خارجه در تشریح دستاوردهای سفر ‌آیت‌الله رئیسی به دمشق، به امضای سند برنامه جامع همکاری‌های مشترک ایران و سوریه اشاره کرد و گفت: امیدواریم دو ملت از دستاوردهای این سفر مهم سود ببرند.

سیاست دستاوردهای سفر رئیسی به دمشق

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به همراه آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در دمشق حضور دارد، امروز (پنجشنبه) ۱۴ اردیبهشت ماه در گفت‌وگویی درباره سفر رئیس جمهور و توافقات انجام شده با ذکر این نکته که محور گفت‌وگوهای رئیس جمهور در حوزه مسائل سیاسی فیمابین بود، اظهار داشت: اراده سران دو کشور بر توسعه هر چه بیشتر همکاری‌ها به ویژه در حوزه‌های اقتصادی، تجاری،گردشگری و علم و فناوری متمرکز است.

امیرعبداللهیان توضیح داد: در این خصوص توافقات بسیار خوبی در دیدار روسای جمهور دو کشور انجام شد و تا ساعاتی دیگر مرحله و دور جدید گفت‌وگوهای آقای بشار اسد و آقای رئیسی آغاز می‌شود که قرار است برخی از موضوعاتی که طرف سوری نیاز به مشورت بیشتر داشت را مورد مشورت قرار دهند و قبل از پایان سفر آقای رئیسی در دیدار مجدد دو رئیس جمهور این مباحث مورد بررسی قرار گیرد.

به گزارش فارس، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی روز چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه و در رأس هیأتی سیاسی و اقتصادی و در پاسخ به دعوت رسمی بشار اسد همتای سوری خود به دمشق سفر کرد. این سفر نخستین سفر رئیس جمهور ایران بعد از ۱۳ سال به این کشور است. 

در همین خصوص امیرعبداللهیان با بیان اینکه بخش دوم دستاورد سفر به حوزه همکاری‌های اقتصادی و تجاری برمی‌گردد، به صفر شدن تعرفه‌های تجاری دو کشور و توافق بر سر نحوه اعزام زوار ایرانی اشاره کرد که به نحوی که اعزام زوار ایرانی مرتبط با هیچ ارز خارجی غالبی به جز لیر و ریال ایرانی نباشد و زوار ایرانی بتوانند در شرایط بهتری به سوریه سفر کنند.

منبع: فارس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها