|
کدخبر: 287710

ایران باید فورا با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همکاری کند

دیپلمات ارشد روس با انتقاد از سیاست‌های اتحادیه اروپا تاکید کرد، زبان تهدید درقبال ایران جواب نمی‌دهد.

سیاست ایران باید فورا با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همکاری کند

میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین با انتشار یک پیام توئیتری به اظهارات اخیر مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره ایران واکنش نشان داد.

اولیانوف نوشت: این اظهارات شبیه یک اولتیماتوم به‌نظر می‌رسد، چیزی که این روزها به آن دیپلماسی اتحادیه اروپا می‌گویند. بروکسل هنوز نمی‌فهمد که چنین لحنی با مقامات ایرانی جواب نمی‌دهد.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در صفحه توییترش درباره گفت‌وگو با حسین‌ امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان نوشت: در این گفت‌وگو دوباره موضع اتحادیه اروپا را درقبال رفتار ایران مورد تاکید قرار دادم؛ نقض حقوق بشر را متوقف کند، دست از حمایت از جنگ متجاوزانه روسیه بکشد و بازداشت شهروندان اتحادیه اروپا را متوقف کند.

بورل در ادامه نوشت: ایران باید فورا با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همکاری کند.

امیرعبداللهیان نیز در پیامی توییتری درباره محورهای این گفت‌وگو نوشت: در گفت‌وگوی تلفنی با جوزپ بورل در خصوص روابط ایران و اتحادیه اروپا، توافق برای رفع تحریم‌ها، همکاری ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی و تحولات اوکراین بحث و تبادل نظر کردیم. تاکید شد که جمهوری اسلامی ایران نظامی متکی بر مردم است و ۲۲ بهمن بار دیگر آن را اثبات کرد.

منبع: ايسنا

ارسال نظر