|
کدخبر: 282421

اردن در حال حاضر آبستن یکسری حوادث است

سفیر اسبق ایران در ایتالیا گفت: نشست گفت‌وگوهای تهران، نشانگر نقش ثبات‌ساز ایران در منطقه است.

سیاست اردن در حال حاضر آبستن یکسری حوادث است

ابوالفضل ظهره‌وند، با اشاره به برگزاری سومین دور مجمع گفت‌وگوهای تهران، گفت: هیچ‌کس نمی‌تواند منکر نقش ثبات‌ساز ایران در منطقه شود و اگر هم ادعاهایی از سوی غربی درباره وجود چالش در ایران مطرح می‌شود، به دلیل نقش مخرب و استعماری آنها در منطقه بوده است.

سفیر اسبق ایران در ایتالیا اضافه کرد: این درحالی است که مهم‌ترین ویژگی ایران در منطقه، حفظ یکپارچگی ژئوپلیتیک منطقه بوده و مانع تجزیه‌شدن منطقه و بحران‌آفرینی برخی از کشورهای عرب خلیج فارس شده است. همین ایران با تروریسم تکفیری که یکی از مؤلفه‌های بی‌ثباتی در منطقه است، مقابله کرده است که سند بسیار مهمی برای نقش ثبات‌ساز جمهوری اسلامی ایران دارد.

وی با اشاره به نقش شهید سلیمانی در امنیت منطقه گفت: شکست داعش، تهدید بزرگی برای دشمنان بین‌المللی، از جمله آمریکا و کشورهای غربی بود.

ظهره‌وند ادامه داد: امنیت منطقه با منافع غربی‌ها در تعارض است و آنها این تعارض را به دلیل نقش‌آفرینی و آگاهی‌بخشی ایران می‌دانند.

این کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به حضور جمهوری اسلامی ایران در دومین دور برگزاری کنفرانس بغداد، اظهار داشت: اردن در حال حاضر آبستن یکسری حوادث است که نباید از نقش آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها در این حوادث غافل شد که در واقع به دنبال تغییر در ژئوپلیتیک منطقه هستند.

وی با تأکید بر موضع ثابت و روشن ایران در حفظ ثبات در منطقه، بیان داشت: جمهوری اسلامی یکی از کشورهای اصلی حاضر در نشست بغداد است.

ظهره‌وند ادامه داد: باید راهی برای تامین امنیت عراق و اخراج آمریکا و متحدینش از این کشور پیدا کرد. البته در این نشست، برخی کشورهای اروپایی نیز حضور دارند. لذا این نشست می‌تواند در بهبود روابط ایران با این کشورها موثر باشد.

سفیر اسبق ایران در در افغانستان خاطرنشان کرد: در مجموع این تبادلات و نزدیک‌شدن دیدگاه‌های کشورهای منطقه می‌تواند به ثبات بیشتر منطقه و امنیت عراق کمک کند.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها