|
کدخبر: 287605

ادعای جدید نخست وزیر رژیم صهیونیستی علیه ایران

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در جلسه کابینه‌اش ادعایی را درباره حمله انجام شده به نفت‌کشی مرتبط با یک میلیاردر اسراییلی مطرح کرد.

سیاست ادعای جدید نخست وزیر رژیم صهیونیستی علیه ایران

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی امروز در جلسه هفتگی کابینه‌اش مدعی شد: ایران، هفته گذشته، باری دیگر به یک نفت‌کش در خلیج فارس حمله کرده و باعث خدشه‌دار شدن آزادی دریانوردی شد.

منابع مطلع دفاعی و امنیتی در منطقه مدعی شده بودند که این حمله از سوی ایران انجام گرفته است.

تهران  در حملات مشابه در سال‌های اخیر، این گونه اتهامات را رد کرده است.

ادعای نتانیاهو علیه ایران در پی این مطرح می‌شود که شبکه خبری بی‌بی‌سی، اخیرا در گزارشی مدعی شد که کشتی تجاری کامپو اسکوئر، متعلق به شرکت کشتیرانی زودیاک، جمعه هفته گذشته ۲۱ بهمن/۱۰ فوریه در دریای عرب هدف حمله قرار گرفته است.

یکی از خبرنگاران شبکه بی‌بی‌سی فارسی به نقل از یک مقام نظامی آمریکایی و یک منبع بلندپایه نظامی در منطقه مدعی شد که «چند شناور و پهپاد ایرانی در حمله به کامپو اسکوئر به کار گرفته شده‌اند.»

نفت‌کش کامپو اسکوئر تحت پرچم لیبریا حرکت می‌کند، اما شرکت‌های کشتیرانی مرتبط با آن در انگلیس و یونان مستقر هستند.

وزارت خارجه انگلیس در واکنش به این خبر به بی‌بی‌سی فارسی گفت: شناورها باید آزادانه و منطبق بر قوانین بین‌الملل اجازه حرکت داشته باشند. ما با متحدان بین‌المللی خود در حال همکاری برای روشن شدن واقعیت هستیم.

شرکت زودیاک به بی‌بی‌سی فارسی گفت: نفت‌کش کامپو اسکوئر در ناوگان تحت مدیریت زودیاک نیست. این شناور از طرف شرکت الستون در یونان مدیریت می‌شود.

شرکت کشتی‌رانی زودیاک که در بانک‌های داده عمومی به عنوان مالک کامپو اسکوئر آمده، متعلق به ایال اوفر، میلیاردر اسرائیلی است.

منبع: ايسنا

ارسال نظر