|
کدخبر: 286569

زلنسکی روسیه را تحریم کرد

رئیس‌جمهوری اوکراین با امضای حکمی، ۲۰۰ شرکت و تشکیلات اقتصادی وابسته به صنایع هسته‌ای روسیه را هدف گرفت که از جمله شامل روس‌اتم و شرکت‌های تابعه آن می‌شود.

سیاست زلنسکی روسیه را تحریم کرد

به نقل از خبرگزاری تاس، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهوری اوکراین شامگاه یکشنبه در پیامی تلگرامی نوشت: تصمیم شورای امنیت ملی و دفاع اوکراین مبنی بر اعمال تحریم‌هایی علیه صنایع هسته‌ای روسیه به اجرا گذاشته شد. این آخرین تصمیم درباره این صنایع روس‌ها نیست.

براساس حکم زلنسکی که از سوی دفتر ریاست جمهوری اوکراین منتشر شد، ۲۰۰ شرکت و تشکیلات اقتصادی در فهرست تحریم‌ها قرار گرفته‌اند؛ از جمله شرکت انرژی اتمی دولتی روسیه موسوم به روس‌اتم و شرکت‌های تابعه آن.

تحریم‌ها برای یک دوره ۵۰ ساله وضع شده‌اند و شامل اقدامات محدودکننده‌ای مانند بلوکه کردن دارایی‌ها، محدودیت یا توقف کامل عملیات تجاری، محدودیت، خاتمه کار موقت یا کامل ترانزیت منابع، پروازها و حمل و نقل از طریق خاک اوکراین، تعلیق تعهدات اقتصادی و مالی، لغو یا تعلیق مجوزها و سایر گواهی‌ها، ممنوعیت خرید عمومی و دفاعی کالاها، مشاغل و خدمات، خاتمه قراردادهای تجاری، پروژه‌های مشترک و برنامه‌های صنعتی در مناطق خاص می‌شود.

در آغاز ماه فوریه، پارلمان اتحادیه اروپا خواستار وضع تحریم‌هایی علیه «لوک‌اویل» به عنوان یکی از تولیدکنندگان نفت روسیه و شرکت انرژی اتمی دولتی موسوم به روس‌اتم برای محدودیت در واردات مستقیم و غیرمستقیم آنها و منع خرید و انتقال الماس روسی شد و همچنین طرحی برای گسترش فهرست رسانه‌های روسی تحریم شده ارائه داد.

منبع: ايسنا

ارسال نظر