|
کدخبر: 276049

کنعانی: به موقع پاسخ تحریم های غرب را خواهیم داد

کنعانی در خصوص اعمال تحریم‌های جدید از سوی غرب، تصریح کرد: در برابر هر گونه تلاش طرفها مشخصا طرفهای غربی و امریکا برای اعمال تحریم‌های جدید و اعمال فشار برای باج خواهی و امتیاز خواهی ایستادگی می‌‍کنیم‌ و به موقع به آن پاسخ خواهیم داد.

سیاست کنعانی: به موقع پاسخ تحریم های غرب را خواهیم داد

ناصر کنعانی سخنگوی دستگاه دیپلماسی در نشست خبری هفتگی خود در برابر موضع‌گیری کشورها در خصوص آشوب‌ها و تاثیر آن بر مذاکرات گفت: در خصوص مذاکرات بارها اعلام شده است و اقای امیرعبداللهیان تاکید کرده است که‌ رویکرد جمهوری اسلامی ایران پایبندی به مسیر مذاکراتی که برای ایران منافع اقتصادی ایران را تامین کند.

وی ادامه داد: اخیرا در گفت‌وگوی وزیر خارجه با نماینده عالی اتحادیه اروپا این موضوع مورد تاکید قرار گرفت.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی، افزود: بعضی‌ها روند گفت‌وگوها را با اتفاقات اخیر داخل کشور پیوند زدند و به خبرهای غلط دامن زدند ، مذاکرات موضوع مشخصی است ، جزئیات آن شفاف است و ما آماده‌ایم کار را پیش ببریم تا توافقی خوب برای همه کشورها اتفاق بیفتد.

کنعانی در خصوص اعمال تحریم‌های جدید از سوی غرب، تصریح کرد: در برابر هر گونه تلاش طرفها مشخصا طرفهای غربی و امریکا برای اعمال تحریم‌های جدید و اعمال فشار برای باج خواهی و امتیاز خواهی ایستادگی می‌‍کنیم‌ و به موقع به آن پاسخ خواهیم داد.

وی در خصوص اقدامات علیه سفارت‌ها و اقدامات مداخله جویانه، اظهار داشت: در این زمینه شاهد رفتار دوگانه کشورهای اروپایی در مبحث حقوق بشر هستیم؛ ایران بارها اعلام کرده است که شنونده انتقاد و اعتراض است و به گفت‌وگو اعتقاد دارد اما جمهوری اسلامی ایران به عنوان دولتی که در برابر منافع مردم مسئولیت دارد، اعتراض و اغتشاش را دو موضوع متفاوت می‌بیند.

کنعانی ادامه داد: اجازه میدهند به معترضان علیه سفارتخانه‌های جمهوری اسلامی ایران اعمال خشونت کنند و اجازه میدهند فردی با سلاح سرد وارد سفارتخانه شود و سفیر ایران که یک خانم است را مورد تهدید قرار دهند، این رفتار دوگانه‌ای است که کشورهایی که به ما توصیه های دموکراتیک می‌کنند، به گروه‌های دارای سابقه تروریستی اجازه خشونت علیه شهروندان را بدهند؛ ما در عمل چیز دیگری می‌بینیم و در کلام چیز دیگری، ما توصیه میکنیم امنیت سفارتخانه هارا تامین کنند

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در خصوص آزادسای زندانیان و اموال بلوکه شده، گفت: ما در خصوص موضوعات انسانی بدون اینکه این موضوع را به هر روندی گره بزنیم، متعهد هستیم شهروندان ما که بازداشت شده‌اند را آزاد کنیم.

وی ادامه داد: بدون ارتباط به هر موضوع دیگر بر آزادسازی اموال بلوکه شده مردم ایران تاکید داریم.

کنعانی در پایان در خصوص قطع روادید کشورهای اروپایی به ایرانیان، بیان داشت: هر اقدامی که در خصوص روادید درحال صورت گرفتن قابل قبول نیست؛ ایجاد محدودیت برای سفر ایرانیان خلاف چیزی است که درباره آزادی ایرانیان صحبت می‌کنند.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها