|
کدخبر: 275690

اتهامات جدید مراکش علیه ایران

وزیر خارجه مراکش با این ادعا که ایران در امور داخلی کشورش دخالت می‌کند، گفت که این ایران نمی تواند به ایجاد ناامنی در جهان ادامه دهد.

ناصر بوریطه، وزیر خارجه مراکش در دیدار با احمد عوض بن مبارک، وزیر خارجه دولت مستعفی یمن ایران را مسئول اصلی تروریسم و ایجاد شکاف در جهان عرب خواند.

وی با طرح این ادعا که انصارالله یمن برنامه‌های ایران را پیاده می‌کند گفت که انصارالله امنیت و صلح عربستان و یمن را تهدید می‌کند.

وزیر خارجه مراکش همچنین با این ادعا که ایران در امور داخلی کشورش دخالت می‌کند، گفت که این ایران نمی تواند به ایجاد ناامنی در جهان ادامه دهد!

بوریطه در ادامه همچنین حملات ایران به مواضع تروریست ها در اقلیم کردستان عراق را محکوم کرد.

وی در پایان مدعی شد که تعامل انصارالله در مرحله آتش بس در راستای خدمت به یمنی ها نبود بلکه در راستای خدمت به منافع ایرانی ها بود و یمن اکنون به عرصه ای برای دخالت ایران تبدیل شده است.

پیش از این سعید خطیب زاده، سخنگوی وقت وزارت خارجه ایران درخصوص ادعاهای بی اساس کشور مراکش گفت: دولت مغرب به دلیل ناتوانی در حل مسایل منطقه‌ای خود،  ضمن حمایت از رژیم جنایتکار صهیونیستی بار دیگر  اتهامات واهی و بی اساس خود علیه جمهوری اسلامی ایران را تکرار کرده است.

سعید خطیب زاده در واکنش به اظهارات وزیر امور خارجه مراکش در گفت‌وگوی برخط با اعضای لابی صهیونیستی "آیپک" اتهامات بی پایه دولت مغرب نسبت به جمهوری اسلامی ایران را در راستای کمک به طرح‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه و علیه وفاداران به آرمان حقه فلطسین ارزیابی کرد و افزود: جای تاسف است که دولت مغرب که در حال حاضر ریاست کمیته قدس را نیز بر عهده دارد در شرایطی که جهان اسلام بیش از هر زمان دیگری به وحدت و یکپارچگی نیاز دارد، در راستای کمک به اهداف دشمنان امت اسلامی توجهات را از موضوع اصلی جهان اسلام که مقابله با تعدی به قدس شریف و دفاع از حقوق ملت فلسطین است، منحرف می‌کند.

  • حقگو ارسالی در

    اول دولت به حق حقوق ملت خودش برسد بسه مگر یمن فلسطین افغان ستان سوریه چه ربطی به ایران دارد که حق حقوقی به کشورها میدهد چراغی به خانه رواست به مسجد حرام است بفهم

ارسال نظر