|
کدخبر: 275863

تحریم کریپتویی اتحادیه اروپا علیه روسیه

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه پس از رفراندوم جدایی ۴ منطقه اوکراین از این کشور، میزبان رهبران جدایی‌طلب مناطق اوکراین بود و به دنبال این رفراندوم و دیدار پوتین با رهبران جدایی طلب اکراین این تحریم ها اعلام شده است.

این بسته تحریمی، هشتمین مجموعه اقدامات اقتصادی و سیاسی علیه روسیه است که پس از حمله این کشور در فوریه ۲۰۲۲ به اوکراین اعلام شده و قوانین تحریمی قبلی را که پرداخت‌های کریپتویی به کیف پول‌های اروپایی را به ۱۰۰۰۰ یورو محدود می‌کرد، تشدید کرده است.

کمیسیون اروپا در بیانیه‌ای روز پنج‌شنبه، پس از پیشنهادهایی که هفته گذشته ارائه کرد، گفت: ممنوعیت‌های موجود در مورد دارایی‌های کریپتویی با ممنوعیت همه کیف‌پول‌ها، حساب‌ها، یا خدمات امنیتی دارایی‌های کریپتویی، صرف نظر از مقدار دارایی کیف پول، تشدید شده است و این طرح توسط دولت‌های اتحادیه اروپا امضا شده است و به مرحله اجرا در خواهد آمد.

این اقدامات که به ویژه به دنبال محدود کردن نرخ و میزان نفتی است که روسیه می‌تواند بفروشد، به دنبال تلاش این کشور برای الحاق مناطق دونتسک، لوهانسک، خرسون و زاپوریژژیا صورت گرفته است.

تحریم‌های قبلی کریپتو پس از انتشار و اعلام در مجلات رسمی اتحادیه اروپا اعمال شد و برای شهروندان، ساکنان و نهادهای روسیه اعمال می‌شد، مگر اینکه در اتحادیه اروپا زندگی کنند.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها