|
کدخبر: 271237

فنلاند صدور روادید برای شهروندان روسیه را محدود کرد

فنلاند در میانه اختلاف‌نظر بین اعضای اتحادیه اروپا در مورد صدور روادید شنگن برای شهروندان روسیه، ارائه روادید به آنها را محدود کرد.

پکا هاویستو وزیر خارجه فنلاند که کشورش همراه با استونی ابتکار عدم صدور روادید به روس‌ها را به اتحادیه اروپا داده بود، روز سه‌شنبه اعلام کرد که هلسینکی شمار روادید برای شهروندان روسیه را به میزان ۱۰ درصد از تعداد فعلی کاهش خواهد داد.  

هاویستو گفت که وزارت خارجه فنلاند تعداد قرار ملاقات‌های درخواست روادید را از روز اول سپتامبر کم می‌کند. این مساله به شکل موثر منجر به صدور روادید کمتر برای روس‌ها می‌شود.  

وزارت خارجه فنلاند گردشگران روس را به استفاده از خاک این کشور برای عبور به دیگر کشورهای اتحادیه اروپا متهم کرده است و این در حالیست که «جوسی تانر» مدیرکل خدمات کنسولی در وزارت امور خارجه این کشور، تاکید کرده که اگر روس‌ها با روادید شنگن فنلاند به جاهای دیگر سفر کنند، این وزارتخانه باید اقدامات پیشگیرانه را انجام دهد.

استونی به عنوان یکی از مبتکران منع صدور روادید برای روس ها، این حرک را متوقف کرده و روادیدهای صادرشده تاکنون را باطل ساخت. جمهوری چک نیز از ایده ممنوعیت گسترده و سراسری در اتحادیه اروپا برای گردشگران روسیه حمایت کرده است. دولت لتونی نیز از حامیان این طرح است.

«یان لیپاوسکی» وزیر خارجه جمهوری چک نیز درخصوص دولت هایی که از چنین اقدامی حمایت نمی کنند، گفت: «ما در تلاش هستیم به شرکای خود توضیح دهیم که این رویکرد موجه و مؤثر است».

با این حال شمار کشورهای مخالف ممنوعیت صدور روادید شنگن برای شهروندان روسیه نیز اندک نیست.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها