|
کدخبر: 275689

تعبیر عجیب رسانه اصولگرا از اعتراضات/ ارتباط معترضان با سازمان سیا واقعیت دارد؟

«ویلیام برنز» مدیر سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در مصاحبه با یک شبکه تلویزیونی این کشور علنا از اغتشاشات در ایران حمایت کرد.

در ادامه تلاش مقام‌های واشنگتن برای موج سواری روی حوادث اخیر ایران، رئیس مهم‌ترین سازمان جاسوسی آمریکا علنا از اغتشاشات در ایران حمایت کرد.

در شرایطی که رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنرانی روز دوشنبه (دیروز) اعلام کردند که حوادث اخیر در ایران طراحی آمریکا، رژیم صهیونیستی و دنباله‌روهای آنها است، مدیر سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) بر حمایت این کشور از اغتشاشات تاکید کرد.

«ویلیام برنز» در مصاحبه با شبکه «سی بی اس نیوز» آمریکا درباره حوادث اخیر در ایران حرف زد. خبرنگار این شبکه از مدیر سیا سوال کرد: «آیا این اعتراضات، اعتراضاتی منزوی و در گوشه و کنار است یا اینکه شما اعتقاد دارید این می‌تواند شروع یک انقلاب باشد؟»

مدیر سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا مدعی شد: «من فکر نمی‌کنم که این اعتراضات منزوی و در گوشه و کنار باشد و آنچه که حداقل برای من و تحلیلگران ما در اینجا قابل توجه است، گستردگی و فراگیری این اعتراضات در حال حاضر است. اینها افراد واقعا شجاعی هستند و بسیاری از آنها زنان واقعا شجاع هستند. آنها از بسیاری از جهات دیگر خسته شده‌اند و مایل هستند که ریسک انجام تظاهرات را بپذیرند، به خاطر اینکه از فروپاشی اقتصادی، فساد و از محدودیت‌های اجتماعی که به ویژه زنان ایرانی با آن مواجه هستند و همچنین از سرکوب سیاسی خسته شده‌اند».

ویلیام برنز که در زمان دولت باراک اوباما نفر دوم وزارت خارجه آمریکا بود، باز هم به اتهام‌زنی علیه جمهوری اسلامی ایران پرداخت و از تعابیری چون مستبد و بی‌رحم استفاده کرد!

برنز اکنون رئیس سازمانی است که رئیس اسبق آن پیش‌تر درباره ابعادی از نحوه رفتار این سازمان توضیحاتی ارائه کرده بود. «مایک پامپئو» رئیس اسبق سیا که پس از آن وزیر خارجه آمریکا شد، اعتراف کرده بود: وقتی من رئیس سیا بودم، ما دروغ می‌گفتیم، فریبکاری می‌کردیم، دزدی می‌کردیم. ما برای این کارها یک دوره کامل آموزشی داشتیم.»

مجری شبکه «سی بی اس نیوز» از مدیر سیا پرسید: «ایران دسترسی به اینترنت را برای اغلب جمعیت ۸۰ میلیونی خود گرفته است. اینترنت ماهواره‌ای استارلینک (شرکت) ایلان ماسک  در دسترس است. آیا دولت ایالات متحده کمک خواهد کرد که ترمینال‌های (دسترسی به اینترنت) داخل ایران شود؟»

مدیر این نهاد جاسوسی آمریکا در پاسخ به این سوال گفت: «خب دولت ایالات متحده به طور واضح بر حمایت ما از جریان آزاد اطلاعات و آزادی اینترنت تصریح کرده است و من بدون اینکه وارد جزئیات بشوم باید بگویم که ایالات متحده بسیار به این موضوع متعهد است».

خبرنگار با قطع سخنان ویلیام برنز از او سوال کرد: «در نتیجه، ما (آمریکا) این بار (در تحولات داخلی ایران) مداخله خواهیم کرد؟»

مدیر سیا به این سوال این‌گونه جواب داد: «آنچه که من می‌توانم بگویم این است که حمایت ما به عنوان یک دولت از جریان آزاد اطلاعات، با قدرت ادامه خواهد یافت».

اظهارات مهم‌ترین نهاد جاسوسی آمریکایی‌ها در حمایت از اغتشاشات در ایران در شرایطی مطرح شده که دولت آمریکا و نهاد تحت امر ویلیام برنز سابقه طولانی از دخالت در دیگر کشورها دارد. دخالت سیا در کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ از مهم‌ترین مثال‌های دخالت این نهاد جاسوسی است.

سخنان رئیس سیا در حالی مطرح شده که حضرت آیت الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا روز دوشنبه در مراسم مشترک دانش آموختگی دانشجویان دانشگاههای افسری نیروهای مسلح با اشاره به حوادث اخیر تصریح  کردند: با صراحت می‌گویم این حوادث طراحی امریکا، رژیم صهیونیستی و دنباله‌روهای آنها است. مشکل اصلی آنها با ایران قوی و مستقل و پیشرفت کشور است. ملت ایران در این حوادث کاملاً قوی ظاهر شد و در آینده نیز هر جا که لازم باشد، شجاعانه وارد میدان خواهد شد.

رهبر معظم انقلاب، ملت ایران را همچون مولای خود حضرت امیرالمومنین علی(ع) ملتی مظلوم و در عین حال قوی خواندند و افزودند: در این حادثه‌ای که پیش آمد، دختر جوانی درگذشت که دل ما هم سوخت اما واکنشِ به این حادثه که بدون تحقیق و بدون اینکه امر مسلّمی وجود داشته باشد، عده‌ای بیایند خیابانها را ناامن کنند، قرآن آتش بزنند، حجاب از سر زن محجبه بکشند، مسجد و حسینیه و خودروی مردم را به آتش بکشند، یک واکنش عادی و طبیعی نبود.

فرمانده کل قوا با تأکید بر اینکه این اغتشاش‌ها برنامه‌ریزی شده بود، گفتند: اگر قضیه این دختر جوان هم نبود، بهانه دیگری به‌وجود می‌آوردند تا امسال در اول مهر، در کشور نا امنی و اغتشاش ایجاد کنند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تأکید کردند: من به صراحت می‌گویم این اغتشاش‌ها و ناامنی‌ها، طراحی آمریکا و رژیم غاصب و جعلی صهیونیستی بود و حقوق بگیران آنها و برخی از ایرانی های خائن در خارج به آنها کمک کردند.

ایشان افزودند: برخی افراد نسبت به اینکه گفته شود فلان حادثه طراحی و کار دشمن بوده است، حساس هستند و سینه سپر می‌کنند برای دفاع از سازمان جاسوسی آمریکا و صهیونیستها و انواع تحلیل‌ها و لفاظی‌های مغالطه‌آمیز را نیز به کار می‌گیرند تا بگویند کار خارجی‌ها نیست.

رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: در دنیا، اغتشاش‌های زیادی به‌وجود می‌آید و در اروپا و به خصوص فرانسه و پاریس هر چند وقت یک‌بار اغتشاش مفصلی به‌وجود می‌آید اما آیا تاکنون شده است که رئیس‌جمهور امریکا مجلس نمایندگان امریکا از اغتشاشگران حمایت کنند و بیانیه بدهند؟ آیا سابقه دارد که پیام بدهند و بگویند در کنار شما هستیم؟ آیا سابقه دارد رسانه‌های جمعی وابسته به سرمایه‌داری آمریکا و مزدوران آنها همانند برخی دولت‌های منطقه و از جمله سعودی‌ها از اغتشاشگران در این کشورها حمایت کنند؟ و آیا سابقه دارد آمریکایی‌ها اعلام کنند که ما فلان سخت‌افزار یا نرم‌افزار اینترنتی را در اختیار اغتشاشگران قرار می‌دهیم تا به راحتی ارتباط برقرار کنند؟

 

ارسال نظر