|
کدخبر: 275011

یگان ویژه در اعتراضات مظلوم است

یگان ویژه در اعتراضات اخیر مظلوم واقع شده است.

روزنامه جوان در یادداشت امروز خود یگان ویژه را «مظلوم» خوانده و نوشته اگر در ایران هم مانند کشورهای غرب پاسخ حمله به پلیس که هیچ، پاسخ گوش ندادن به ایست پلیس با بازداشت و گلوله همراه می‌شد، یقیناً شاهد وضعیت دیگری می‌بودیم.

نویسنده در بخشی از این یادداشت با طرح این سوال که «پلیس با کسی که از چراغ قرمز رد شود یا دزدی کند یا به دیگری آسیب فیزیکی وارد کند، چه برخوردی دارد؟ آیا می‌پذیریم که با او وارد دیالوگ لطیف شود و به همین دیالوگ هم بسنده کند؟»‌ نوشته: نیروی انتظامی آن قدر به دلایل مختلف و به حق و ناحق تحت فشار مجازی و رسانه‌ای قرار دارد که در برخورد با عوامل آشوب تلاش می‌کند نهایت اغماض را به کار گیرد. 

در بخش دیگری از این یادداشت با تاکید بر اینکه وظیفه پلیس این است که نگذارد آشوب گسترش یابد نوشته: با این حال خودش مورد حمله قرار گرفته و آشوبگران شبیه عوامل داعش، حتی از زنده آتش زدن نیروی پلیس هم پرهیز نکرده‌اند. از سویی، طرف مقابل از کشتن مردم هم ابایی ندارد تا بتواند کشته‌سازی کند و تقصیر پلیس بیندازد، خویشتن‌داری پلیس در عدم استفاده از گلوله جنگی در چنین شرایطی که طبعاً به دلیل پرهیز از خشونت بیشتر درجامعه است، قابل تحسین است، نه اینکه باز مورد سرزنش باشد. اشک‌آور و گلوله ساچمه‌ای و آب جوش و باتوم، همه سلاح گاه به گاه پلیس در برابر این همه توحش بوده است. از این رو باید گفت یگان ویژه مقتدر ایستاده، اما مظلوم واقع شده است.

 

  • رضا ارسالی در

    یک مشت اراجیف. در این غم جان گداز با این کلام نیروی امنیتی مظلوم هم تبسمی بر لبمان نشست. به هر شکل و شمایلی 45 ساله مردم رو سرکوب کردید حالا شدید مظوم تاریخ؟!!

ارسال نظر