|
کدخبر: 275140

علیه تهران اقدام می‌کنیم

مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تهدید کرد این اتحادیه علیه تدابیر قانونی ایران برای حفظ نظم و امنیت عمومی جامعه، اقدام می‌کند.

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، مدعی شد این اتحادیه به اقدامات ایران علیه معترضان، واکنش نشان می‌دهد.

بورل طی بیانیه‌ای، گفت: «اتحادیه اروپا در حال بررسی گزینه‌های مختلف برای پاسخ دادن به رویداد‌های ایران است».

 به نقل از وبگاه «ریانووستی»، وی که در هفته‌های اخیر مکرراً ادعا‌هایی را درباره دور از دسترس بودن توافق یا به بن‌بست رسیدن مذاکرات وین مطرح کرده، مدعی شد: «در آستانه نشست شورای وزیران خارجه، اتحادیه اروپا به بررسی همه گزینه‌های در اختیار خود برای پاسخ به مرگ مهسا امینی و همچنین نحوه واکنش نیرو‌های امنیتی ایران به اعتراضات پس از آن ادامه خواهد داد».

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، ادعا کرد: «اتحادیه اروپا بر این باور است که استفاده نامتناسب از قوه قهریه توسط نیرو‌های امنیتی باعث تلفات در میان تظاهرکنندگان شده است».

پیش از این نیز «پیتر استانو» سخنگوی اتحادیه اروپا در پاسخ به سوال خبرنگاران گفته بود، کمیسیون اروپا هنوز نمی‌داند که آیا تحریم‌های جدید این اتحادیه علیه ایران اعمال خواهد شد یا خیر.

بورل پیش از این نیز در تلاش برای افزایش فشار بر ایران، ضمن ادعای اینکه راهی بهتر از متن پیشنهادی خودش برای توافق هسته‌ای وجود ندارد، گفته بود که پاسخ‌های تهران کمکی به توافق نکردند.

 

ارسال نظر