|
کدخبر: 269237

رونمایی از خودپرداز رمزارزی در کیش + جزئیات

به گفته‌ی دبیرکل جامعه هتل‌داران کیش، مهرداد تاوتلی، تبادل با رمزارز همزمان با بازی‌های جام‌ جهانی ۲۰۲۲ در کیش آغاز می‌شود.

به گفته‌ی دبیرکل جامعه هتل‌داران کیش، مهرداد تاوتلی، تبادل با رمزارز همزمان با بازی‌های جام‌ جهانی ۲۰۲۲ در کیش آغاز می‌شود؛ و برای این امر، ۴ دستگاه مبدل، برای تبدیل چهار رمزارز به ریال و نصب آن در کیش در نظر گرفته شده که استفاده از آن فقط برای گردشگران خارجی یا ایرانیان ساکن خارج با پاسپورت خارجی امکان‌پذیر است.

مهرداد تاوتلی در ادامه گفت: پروژه‌ای که ما در پیش داریم، خیلی بزرگ‌تر و بلندمدت‌تر از بازی‌های جام جهانی است و با بانک مرکزی و دو صرافی نیز مذاکرات برای همکاری انجام شده. برنامه اصلی این است که در جزیره کیش و بعد از آن در دیگر شهرهای توریستی ایران، دستگاه‌هایی مانند ATM نصب و راه‌اندازی شود که قابلیت تبدیل آنی رمزارز به ریال را داشته باشد که الان تجهیزات آماده نصب است.

طبق صحبت‌های تاوتلی، در مورد کار کردن با این دستگاه‌ها یکسری محدودیت‌ وجود دارد: ما در مرحله نخست چهار رمزارز (بیت‌کوین، اتریوم، تتر و ترون) را مشخص کردیم که فعلاً فقط امکان تبدیل این چهار رمزارز به ریال در این برنامه وجود دارد و تبدیل سایر رمزارزها فعلاً ممنوع است. همچنین، به علت مسائلی مثل پولشویی این امکان فقط در اختیار گردشگران خارجی یا ایرانیان مقیم خارج، آن هم با پاسپورت خارجی و نه دوتابعیتی است و ایرانیان نمی‌توانند از آن استفاده کنند.

بنابراین طبق گفته‌های دبیر جامعه هتل‌داران کیش، به‌زودی گردشگران خارجی در کیش با دستگاه‌های کارت‌خوان تبدیل رمزارز به ریال، امکان رزرو هتل را هم خواهند داشت.

ارسال نظر