|
کدخبر: 274821

خبر بد وزیر ارتباطات: ممکن است محدودیت هایی در اینترنت اعمال شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه در روزهای اخیر پهنای باند اینترنت کاهش پیدا نکرده است، گفت: بخاطر مسائل امنیتی و برخی از بحث‌هایی که این روزها وجود دارد، ممکن است گاهی اوقات محدودیت‌هایی توسط دستگاه‌های امنیتی تصمیم گیری و اعمال شود، ولی در کل ما کاهش باند نداشته‌ایم.

عیسی زارع پور  در جمع خبرنگاران در حاشیه جلسه هیات دولت در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر اینکه به نظر می‌رسد در روزهای اخیر سرعت اینترنت کم شده و پهنای باند کاهش پیدا کرده است، تاکید کرد: پهنای باند کاهش پیدا نکرده است. ما این موضوع را به صورت مستمر رصد می‌کنیم. بخاطر مسائل امنیتی و برخی از بحث‌ها که این روزها است، ممکن است گاهی اوقات محدودیت‌هایی توسط دستگاه‌های امنیتی تصمیم گیری و اعمال شود، ولی در کل ما هیچ کاهش پهنای باندی نداشته‌ایم و پهنای باند مورد نیاز کشور را به صورت روتین تامین می‌کنیم.

این عضو دولت همچنین در ارتباط با روند پیوستن دستگاه‌ها به پنجره ملی خدمات تصریح کرد: همانطور که می‌دانید تا آخر شهریور ماه دستگاه‌ها مکلف شده‌اند که پنجره خود را راه اندازی کنند و تا دیماه به پنجره خدماتی که وزارت ارتباطات راه اندازی می‌کند بپیوندند.

وی افزود: ما پنجره ملی خدمات را زودتر از موعد مقرر راه اندازی کردیم و چندین دستگاه نیز تا کنون به آن پیوسته‌اند. در واقع برخی از دستگاه‌ها علاوه بر اینکه پنجره خود را راه اندازی کرده‌اند به پنجره ملی نیز متصل شده‌اند.

وی افزود: برخی از دستگاه‌ها نیز خدمات خود را به صورت مستقیم از پنجره ملی خدمات دولت هوشمند ارائه می‌کنند.

زارع پور خطاب به خبرنگاران، گفت: تا الان که خدمت شما هستم حدود 60 دستگاه از طریق پنجره ملی خدمات خود را ارائه می‌دهند و حدود 30 دستگاه هم از قبل از طریق پنجره ملی مجوزها، خدمات خود را که عموما دادن مجوز هست ارائه کردند و چون پنجره ملی مجوزها به پنجره ملی خدمات متصل شده است، می‌توان گفت که اکنون حدود 90 دستگاه در پنجره ما حضور دارند و روند پیوستن دستگاه‌ها به این پنجره ادامه دارد. دیشب سازمان محیط زیست به این پنجره وصل شد، روز گذشته بانک مرکزی و این روند ادامه دارد و این پنجره می‌تواند مرجع تعامل دولت با مردم باشد.

 

ارسال نظر