|
کدخبر: 274624

برای شرکت در مراسم ملکه باید سوار «اتوبوس» شوید/ جت شخصی ممنوع!

هر تصوری که از مراسم تدفین درگذشتگان دارید را دور بریزید، خاکسپاری ملکه چیز دیگری است؛ تاحدی که ممکن است جو بایدن را در حالی ببینیم که برای رفتن به مراسم تدفین ملکه، به دنبال اتوبوس می‌گردد!

سیاست برای شرکت در مراسم ملکه باید سوار «اتوبوس» شوید/ جت شخصی ممنوع!

بر اساس اسنادی از لندن که به دست روزنامه پولتیکو رسیده، به سران کشورها توصیه شده که با جت یا بالگردهای شخصی خود در مراسم تدفین ملکه الیزابت حاضر نشوند.

از نمایندگان خارجی و همسرانشان خواسته شده تا با پروازهای تجاری به انگلیس بروند، زیرا فرودگاه «هیترو» لندن ظرفیت فرود هواپیماهای شخصی و فضای پارک آن‌ها را ندارد.

اگر رهبران خارجی بر سفر با جت‌های شخصی خود اصرار ورزند، باید در فرودگاه‌های اطراف لندن هواپیمای خود را به زمین بنشانند.

البته جای پارک هواپیما تنها مسئله‌ای نیست که بایدن باید به آن فکر کند. پیش‌تر سی‌ان‌ان گزارش داد جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا باید تصمیم بگیرد که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق این کشور و از دوست‌داران ملکه را با خود به انگلیس ببرد یا نه.

سی‌ان‌ان گزارش داد که بایدن باید درباره حضور یا عدم‌حضور ترامپ در مراسم تدفین ملکه تصمیم بگیرد.

آقا و بانو!

بر اساس این دستور کار وزارت خارجه انگلیس، تنها سران کشورها و شریک زندگی‌شان مجوز حضور در این مراسم را خواهند داشت. هنوز مشخص نیست که سران پیشین کشورها (روسای جمهور یا نخست‌وزیران پیشین) در این مراسم شرکت خواهند کرد یا نه.

در این نامه آمده است: «به دلیل کمبود فضا در مراسم تدفین کشوری الیزابت دوم و رویدادهای وابسته به آن، هیچ عضو دیگری از خانواده میهمان اصلی یا مقامات کشور متبوع وی اجازه حضور در مراسم را نخواهند داشت».

ماشین ممنوع، اتوبوس هست!

این سند نشان می‌دهد که محدودیت‌های وضع‌شده شامل حال خودروهای رسمی سران دیگر کشورها هم می‌شود. از میهمانان خواسته شده تا به دلایل امنیتی و با توجه به محدودیت‌های جاده‌ای، از آوردن خودروهای شخصی خود خودداری کنند.

مسئولان برگزاری این مراسم اتوبوس‌هایی برای انتقال رهبران جهان تعبیه کرده‌اند. یک سفیر خارجی در لندن گفت: فکر کنید بایدن سوار اتوبوس شود!

محدودیت‌های مراسم ملکه به سران کشورهای خارجی ختم نمی‌شود؛ بایدها و نبایدهایی هم برای شهروندان انگلیس در نظر گرفته شده است.

باکینگهام: فقط گل و کارت؛ ساندویچ و خرس نیاورید!

شهروندان انگلیس حق ندارند برای یادبود ملکه، خرس عروسکی و ساندویچ به کاخ باکینگهام ببرند!

در بیانیه خیریه رویال پارکس، که ۸ پارک سلطنتی لندن را حمایت می‌کند، آمده: متاسفانه هیچ هدیه یا آثار دستی پذیرفته نخواهد شد. انگلیسی‌ها در عوض می‌توانند کارت یا برچسب‌هایی در یادبود ملکه تهیه کنند که به صورت منظم توسط کارکنان پارک‌های سلطنتی جمع‌آوری شده و آرشیو می‌شود.

همچنین انگلیسی‌ها نباید گل‌هایشان برای ملکه را در هر جایی رها کنند، بلکه باید آن‌ها را از بسته‌بندی‌های پلاستیکی خارج کرده و در مکان‌هایی که برای جمع‌آوری گل‌های یادبود تعبیه شده، قرار دهند.

علاوه بر این، از انگلیسی‌ها خواسته شده تا برای حفظ محیط‌زیست، تنها ماده‌های اورگانیک و تجزیه‌پذیر را در این مکان‌ها رها کنند.

چندی پیش در جشن هفتادمین سالگرد سلطنت ملکه الیزابت ، ویدیویی تبلیغاتی منتشر شد که ملکه در آن مقابل یک پدینگتون، خرس عروسکی نشسته و با او چای و ساندویچ می‌خورد. به همین دلیل، برخی از شهروندان انگلیس دروازه‌ها و دیوارهای کاخ باکینگهام را پر از خرس عروسکی و ساندویچ کرده‌اند!

ارسال نظر