|
کدخبر: 265399

تحریم های جدید انگلیس علیه مشاوران پوتین

وزارت امور خارجه انگلیس امروز (پنجشنبه) تحریم‌های جدیدی را علیه تعدادی از مشاوران ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه وضع کرد.

سیاست تحریم های جدید انگلیس علیه مشاوران پوتین

در بیانیه وزارت امور خارجه انگلیس که یک نسخه آن در تارنمای دولت لندن منتشر شد، آمده است: ماریا لووا-بلوا، کمیسر حقوق کودکان روسیه به دلیل دخالت ادعایی وی در انتقال اجباری کودکان اوکراینی به روسیه تحریم شده است. او متهم است که انتقال دو هزار کودک آسیب پذیر از مناطق لوهانسک و دونتسک و وضع سیاست‌های جدید برای پذیرش آن‌ها به فرزندخواندگی در روسیه را تسهیل کرده است.

افرادی که در فهرست تحریم‌های وزارت امور خارجه انگلیس قرار گرفته‌اند از این قرار است: 

  • پاتریارک کریل، رئیس کلیسای ارتدکس روسیه نیز به دلیل حمایت و تائید جنگ در اوکراین 
  • سرگئی ساووستیانوف، معاون دومای شهر مسکو و عضو نخبگان سیاسی پوتین به دلیل حمایت علنی از جنگ در اوکراین
  • الکسی ایسایکین، رئیس و عضو هیئت مدیره گروه Volga-Dnepr، یک شرکت حمل و نقل روسی که با دولت روسیه برای ایجاد پل های هوایی به منظور حمل کالاهای حیاتی قرارداد بسته است
  • چهار سرهنگ نظامی از پایگاهی که به کشتن، تجاوز و شکنجه غیرنظامیان در بوچا معروف است.
  • اعضای به اصطلاح "کمیته نجات برای صلح و نظم" - سازمانی که با ارتش روسیه برای حمایت از اشغال منطقه خرسون همکاری می کند.

وزیر امور خارجه انگلیس لیز تراس در این باره گفت: امروز ما عاملان جنگ پوتین را هدف قرار می‌دهیم که رنج‌های ناگفته‌ای را برای اوکراین از جمله انتقال اجباری کودکان ایجاد کرده‌اند. وی افزود: ما در دفاع از آزادی و دموکراسی و ادامه فشار بر پوتین تا زمانی که اوکراین موفق شود خسته نخواهیم شد.

انگلیس از زمان آغاز جنگ اوکراین، به بازیگر فعالی در عرصه این نبرد تبدیل شده و با اتخاذ مواضع ضد روسی، ارسال تسلیحات و تجهیزات نظامی و با اعمال تحریم‌ علیه روسیه به تنش‌ و گسترش درگیری‌ها دامن زده است. انگلیس تقریبا هفته‌ای یک بار تحریم‌های جدیدی را علیه روسیه وضع می‌کند.

نخست‌وزیر انگلیس که تقریبا هر هفته با رئیس جمهوری اوکراین بصورت تلفنی گفت‌وگو می‌کند در اظهاراتی مدعی شد: «فشارها و تحریم‌های اقتصادی علیه روسیه را افزایش خواهیم داد و هر هفته تحریم‌های جدیدی را علیه روسیه اعمال می‌کنیم».

این درحالیست که رئیس جمهور روسیه روز ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، یعنی در پنجم اسفند ۱۴۰۰ نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. درگیری‌ها در اوکراین و واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها