|
کدخبر: 273780

دستور ویژه رئیس جمهور بر خدمات‌رسانی به زائران در مرز مهران

رییس جمهور در تماس با استاندار ایلام گفت: همه امکانات لازم برای تسهیل در تردد زائران و خدمات رسانی به آن‌ها در مرز مهران به کار گرفته شود.

سیاست دستور ویژه رئیس جمهور بر خدمات‌رسانی به زائران در مرز مهران

حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی طی تماس تلفنی با حسن بهرام نیا استاندار ایلام در ارتباط با آخرین وضعیت اربعین‌حسینی در مرز بین‌المللی گفت‌وگو کرد.

رییس جمهور در این گفت‌وگو در جریان روند امور اربعین در استان ایلام و مرز بین المللی مهران قرار گرفت و بر رفع مشکلات و تسریع در امر خدمت‌رسانی به زائران تاکید کرد.

استاندار ایلام نیز در این گفت‌وگوی تلفنی شرحی از آخرین وضعیت اربعین به همراه اقدامات انجام شده در خصوص تسهیل و روان‌سازی تردد زائران اربعین‌حسینی و نیز خدمات انجام شده در استان و مرز بین‌المللی مهران به رییس جمهور گزارش کرد.

دیروز نیز وزیر کشور در مهران حضور یافت و از نزدیک وضعیت مرز مهران و شرایط زائران را بررسی کرد.

شهر مرزی مهران در استان ایلام با حدود ۲۳۰ کیلومتر فاصله با بغداد نزدیک‌ترین شهر مرزی کشورمان به پایتخت عراق و عتبات عالیات این کشور است که امروز به کانون فعالیت‌های صادراتی و تردد زائران با کشور همسایه تبدیل شده است.

پیش بینی می‌شود بیش از ۷۰ درصد زائران اربعین از مرز مهران تردد کنند.مرز مهران به واسطه نزدیکی مسافت به عتبات عالیات و امنیت طول مسیر در خاک عراق مهمترین و اصلی‌ترین مبادی تردد زائران است.شهرستان مرزی مهران در ۸۵ کیلومتری جنوب غربی ایلام قرار دارد.

 

ارسال نظر