|
کدخبر: 204090

آخرین اقدامات صورت گرفته برای بازگشت زائران

استاندار ایلام گفت: مرز مهران همچنان بسته است و تمام تمهیدات و برنامه‌ریزی های لازم در مرز مهران برای بازگشت زوار اندیشیده شده و همه زائرانی که در مرز و شهر مهران حضور دارند به استان خود برگردانده می‌شوند.

محمد نوذری روز یکشنبه در نشست ویژه ستاد اربعین در شهرستان مهران اظهار داشت: مرز مهران همچنان بسته است ، تمام تمهیدات و برنامه ریزی های لازم برای بازگشت زوار اندیشیده شده و همه زائرانی که در مرز و شهر مهران حضور دارند  به استان خود عودت داده می شوند.

وی با بیان اینکه کرونا و صدور مجوز از سوی دولت عراق ۲ موضوع مهم و تاثیرگذار در برنامه ریزی های ستاد اربعین هستند، افزود: طبق برنامه ریزی قبلی ۶۰ هزار نفر از مسیرهای هوایی به عراق سفر کرده و پیش بینی می شود ۹۰ درصد از این افراد از مرز مهران برگردند که ضرورت دارد برنامه ریزی لازم بدین منظ‌ور انجام شود.

استاندار ایلام تاکید کرد: با توجه به انبوه جمعیتی که در مرز، شهر و ورودی مهران و نیز حجم جمعیت بازگشت در روزهای آینده مشاهده می شود، ضرورت دارد کلیه دستگاه‌ها و مدیران برنامه ریزی ها، تدابیر و تمهیدات لازم را بیاندیشند.

نوذری با تاکید بر برنامه ریزی برای پذیرایی و انجام خدمات لازم برای زائران، یادآور شد: معاونان استاندار، فرماندار مهران، اعضای ستاد و سایر مدیران زمینه کار را فراهم آورده تا موکب داران و سایرین بتوانند بصورت هماهنگ شده پذیرایی و خدمات مورد نیاز به زائران را انجام دهند.

وی با تاکید بر آماده باش کامل مدیران، امکانات و تجهیزات برای اربعین اضافه کرد: کلیه مدیران عضو ستاد اربعین تا پایان روز جمعه مورخ نهم مهرماه موظف به استقرار در مهران و مکلف به انجام خدمات پیش بینی شده برای تسهیل در تردد زائران هستند.

استاندار ایلام با بیان اینکه اربعین آبروی نظام و استان بوده و در سالیان گذشته جمعیت میلیونی از مرز تردد داشته اند و مردم استان نیز همواره بعنوان خادم الحسین خدمات مطلوبی را به انجام رسانده اند، بر همکاری و هماهنگی در استان بعنوان باب الحسین و برنامه ریزی و تمهیدات لازم توسط مدیران برای تسهیل در تردد زائران و ارائه خدمات تاکید کرد.

طبق مصوبه ستادهای ملی اربعین و کرونا مقرر شده مرز مهران برای بازگشت زائران بازگشایی شود تا زائرانی که به عراق سفر کرده اند از این مرز وارد کشور شوند.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها