|
کدخبر: 273085

داماد ترامپ همه چیز را لو داد

جرد کوشنر داماد و مشاور دونالد ترامپ رییس جمهوری پیشین آمریکا که روابط حسنه‌ای با مقامات سعودی دارد، جمعه شب فاش کرد که عربستانی‌ها به وی اجازه دادند که در شرکت‌های اسرائیلی سرمایه‌گذاری کند.

کوشنر در گفت وگو با شبکه "سکای نیوز" در پاسخ به این سوال که آیا اگر روابط شخصی حسنه وی و شاهزاده محمد بن سلمان ولیعهد عربستان ادامه پیدا کند، شرکت تحت مدیریت وی می تواند ۲ میلیارد دلار از صندوق ثروت حاکمیتی عربستان را به دست آورد؛ گفت: عربستانی‌ها تصمیم سرمایه گذاری را گرفته‌اند، من بسیار خرسند هستم که آنها اجازه سرمایه گذاری در شرکت‌های اسرائیلی را برای توسعه فعالیت‌هایی که در خاورمیانه محقق کردیم، صادر کرده‌اند.

کوشنر افزود: توافق عادی سازی روابط کشورهای عربی با اسرائیل در دوران زمامداری دونالد ترامپ رییس جمهوری پیشین آمریکا نیز گفت: این راز را مخفی نمیکنم که زمانی که من در دولت آمریکا حضور داشتم، سرمایه گذاری ممکن بود که یک نیروی محرکه برای گردهم جمع کردن مردم باشد.

وی افزود: با امضای توافق ابراهام که در ۶ ماهه آخر دولت ترامپ اجرا کردیم، موفق به بازگشایی کانال‌هایی شدیم، به طوری که من در خاطراتم از دریافت تماس های تلفنی از این کشورها نوشتم که آنها به برقراری روابط بانکی و امکان مسافرت مردم این کشورها از طریق هوایی نوشتم.

وی مدعی شد: خواسته مان این بود که مسلمانان بتواند به اسرائیل بروند و از مسجد الحرام دیدن کنند.

کوشنر افزود: به باور من هرچه که تعاملات اقتصادی میان اسرائیلی‌ها و کشورهای عربی افزایش یابد، امکان تدوام صلح در منطقه بیشتر می‌شود.

پیش از این (۱۸ اردیبهشت ماه) نیز شبکه صهیونیستی "آی ۲۴" نیوز به نقل از وال استریت ژورنال گزارش داد که صندوق سهام خصوصی "Affinity Partners" که تحت مالکیت کوشنر قرار دارد، به دنبال آن است که برای نخستین بار با استفاده از منابع مالی عربستان در شرکت‌های اسرائیلی نوپا سرمایه گذاری کند.

رسانه‌های آمریکایی چندی پیش به نقل از صندوق سرمایه گذاری عربستان  اعلام کردند که این صندوق  به دستور محمد بن سلمان ولیعهد عربستان، دو میلیارد دلار از سرمایه خود را به صندوق سرمایه گذاری تحت مدیریت کوشنر منتقل کرده است.

براساس گزارش رسانه‌های آمریکایی، این نخستین باری است که منابع مالی عربستان به سمت شرکت ها و منافع اسرائیل سرازیر می شود.

۲۳ فروردین ماه سال جاری بود که روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در گزارشی اعلام کرد که با وجود  مخالفت‌های یک هیأت نظارتی، بن سلمان ۲ میلیارد دلار به داماد رئیس‌جمهور پیشین آمریکا اعطا کرده است.

روزنامه نیویورک‌تایمز نوشته بود که این سرمایه‌ در حالی به کوشنر واگذار شده که مشاوران صندوق مذکور هشدار داده بودند که ورود به چنین معامله‌ای به صلاح نیست.

اسنادی که این روزنامه به آنها دست یافت نشان می‌داد که هیأت مسؤول نظارت بر سرمایه‌گذاری‌های صندوق ثروت ملی عربستان، نگرانی‌هایی را درباره معامله با شرکت تازه تأسیس کوشنر به نام «Affinity Partners» مطرح کرده بودند.

اما تنها چند روز پس از آن در جلسه‌ای که به ریاست  بن سلمان و با حضور تمامی اعضای هیأت مدیره «صندوق سرمایه‌گذاری عربستان» تشکیل شد، هشدارهای مشاوران صندوق نادیده گرفته و سرمایه‌ ۲ میلیارد دلاری به کوشنر تقدیم شد.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها