|
کدخبر: 272513

مجوز سرمایه گذاری خارجی بیش از دو برابر شد

سخنگوی اقتصادی دولت با بیان اینکه ۱۵۰۰ شرط دست و پاگیر برای اعطای مجوز به جوانان برداشته شد و دراین مدت ۷۵ هزار فعال اقتصادی برخط مجوز دریافت کردند، گفت: در این مدت مجوز سرمایه گذاری خارجی بیش از دو برابر شد و به ۵ میلیون دلار رسید.

سید احسان خاندوزی روز یکشنبه در نشست خبری با ارائه گزارش عملکرد یکساله وزارت امور اقتصادی و دارایی کشور، گفت: در دولت قبل بی انظباطی های نظام مالی و بودچه ای اثر خود را در اقتصاد به ویژه سفره مردم وارد کرده بود.

وی افزود: اثرات کرونا و گره زدن اقتصاد به موضوع برجام و سردرگمی برجام، عملا موجب بی تصمیمی در بسیاری از سیاست ها شده بود طوری که فعالان اقتصادی چشم انداری نداشتند که چگونه برنامه اقتصادی خود را ارائه اهند.

سخنگوی اقتصادی دولت تصریح کرد: دولت سیزدهم تدابیری برای ثبات اقتصادی و حل جالش های اقتصادی در بلند مدت اندیشید و رشد افتصادی در سه ماهه نخست در دولت تصویب و این به اولین مصوبه اقتصادی تبدیل شد.

خاندوزی خاطرنشان کرد:  علاوه بر این تلاش شد در مواحهه با کار آفرینان و صادرکنندگان مسائل حوزه تولید و عدالت منطقه ای را برای استانهایی مدنظر قرار دهد که از آنان غفلت شده بود.

وزیر اقتصاد با اشاره به ثبات بخشی به اقتصاد کلان با کنترل جدی ترازنامه شبکه بانکی که ماهانه رصد می شود، کننرل نقدینگی از ۴۰.۵ به ۳۷.۵ درصد در ابتدای دولت، و جدای از بانک مهراقتصاد شاهد کننرل نقدینگی ۳۵درصدی از ابتدای تیرماه هستیم.

وی افزود: همچنین در این مدت ۱۵۰۰ شرط دست و پاگیر برای اعطای مجوز از یکسال گذشته حذف شد و حالا صدور مجوز تبدیل به روال عادی شد و ۵۷هزار فعال اقتصادی در ۵ ماه گذشته برخط و بدون مراجعه به نهادها مجوز دریافت کردند.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها