|
کدخبر: 272860

طرح مشکلات پرستاران و قوانین اجرا نشده در جلسه با رئیس قوه قضائیه

علی عباسی بیگلو، معاون اجرایی هیئت مدیره نظام پرستاری تهران درباره جزئیات این دیدار توضیحاتی ارائه کرد.

علی عباسی بیگلو، معاون اجرایی هیئت مدیره نظام پرستاری تهران درباره جزئیات این دیدار اظهار کرد: در این جلسه برخی از قوانین بر جای مانده حوزه پرستاری از جمله قانون سیاست‌های بهره‌وری کارکنان بالینی نظام سلامت و قانون ارتقاء بهره وری کارکنان بالینی نظام سلامت مطرح و پیرامون آن‌ها بحث شد که به دستور ریاست محترم قوه قضائیه، قرار شد از طرف سازمان بازرسی پیگیری شود. رئیس قوه نظارت بر اجرای قوانین را وظیفه خود دانسته و تاکید کرد قوانین اجرا نشده در این حوزه از جمله قانون سیاست‌های بهره‌وری کارکنان بالینی نظام سلامت، قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری و مشاغل سخت و زیان آور و غیره از طرف سازمان نظام پرستاری اعلام شود تا قوه قضائیه پیگیری‌های لازم را در این باره انجام دهد.
عباسی در ادامه، گفتگو درباره نیروهای طرحی و شرکتی جذب شده در دوران کرونا را که حالا پس از پایان این دوران، ترخیص شده‌اند، موضوع دیگر طرح شده در این جلسه عنوان کرد و گفت: این مورد البته از وظایف قوه قضائیه محسوب نمی‌شود اما طی این جلسه قرار شد این موضوع نیز از طریق مجاری مرتبط با قوه قضائیه پیگیری و حل شود.
دریافتی بازنشستگان پرستاری نیز از موارد مورد بحث در این دیدار بود که معاون اجرایی نظام پرستاری تهران در این باره توضیح داد: اختلاف پرداختی میان پرستاران بازنشسته دولتی و پرستاران بازنشسته تامین اجتماعی یعنی آن‌ها کارمند خود سازمان تامین اجتماعی هستند، بسیار بالا و قابل توجه است که گفته می‌شود این ناشی از عدم اجرای درست قوانین است. این هم از مواردی بود که قرار شد از طریق قوه قضائیه پیگیری و رسیدگی شود.
وی در پایان گفت: همچنین مقرر شد جلساتی میان سازمان پزشکی قانونی و سازمان نظام پرستاری و همچنین سازمان بازرسی برگزار شود و مشکلات به صورت کارشناسی مورد پیگیری قرار گیرد.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها