|
کدخبر: 272186

آلمان ۵۰۰ میلیون یورو کمک نظامی دیگر به کی‌یف می‌دهد

صدراعظم آلمان اعلام کرد که این کشور ۵۰۰ میلیون یورو دیگر جنگ افزارهای نظامی به اوکراین تحویل خواهد داد که بخشی از آن در سال ۲۰۲۳ تحویل می‌شود.

اولاف شولتز روز چهارشنبه در پیام ویدیویی که به مناسبت جشن ملی اوکراین در حساب کاربری خود در توییتر منتشر کرد، افزود: این تحویل شامل سه سامانه پدافند هوایی Iris-T (سیستم تصویربرداری مادون قرمز کنترل شده برای توسعه موشک هوا به هوای فروسرخ کوتاه برد تا متوسط برد)، تانک های بازیابی (خودروی نظامی زرهی برای تعمیر تانک‌های جنگی یا هر وسیله نقلیه نظامی دیگری در میدان نبرد)، سامانه پرتاب راکت، مهمات و تجهیزات ضد پهپاد خواهد بود.

صدراعظم آلمان همچنین با اشاره به تحویل تجهیزات نظامی جدید که روز گذشته توسط برلین اعلام شد، اظهار داشت: ما به تحویل سلاح و آموزش سربازان اوکراینی ادامه خواهیم داد.

شولتز با بیان اینکه کشورش تا زمانی که نیاز باشد از کی‌یف حمایت می‌کند، گفت: آلمان امروز و تا زمانی که اوکراین به حمایت ما نیاز دارد، محکم در کنارش ایستاده است.

صدراعظم آلمان با بیان اینکه تحریم‌های خود را [علیه روسیه] ادامه خواهیم داد، افزود: با حمایت مالی از اوکراین به بازسازی شهرها و روستاهای ویران شده این کشور کمک می‌کنیم.

شولتز یادآوری کرد: آبی و زرد (پرچم اوکراین) و گروه پر ستاره اروپا به هم مرتبط هستند.

وی گفت: اوکراینی‌های عزیز، کشور شما به دلیل قوی و شجاع بودن و داشتن دوستانی در اروپا و سراسر جهان، سایه تاریک جنگ را از بین خواهد برد.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها