|
کدخبر: 269624

​بایدن برای انتخابات ۲۰۲۴ تست روان می دهد؟

درحالیکه تعدادی از اعضای کنگره نسبت به سلامتی جو بایدن رییس جمهوری آمریکا تردید دارند، بیش از ۵۰ نماینده جمهوریخواه خواستار انجام آزمون‌های شناختی برای بایدن شدند.

شبکه خبری فاکس نیوز گزارش داد که ۵۴ نماینده جمهوریخواه به رهبری رونی جکسون نماینده تگزاس روز چهارشنبه (به وقت محلی) نامه‌ای را که در آن خواستار آزمایش سلامت روان بایدن شده را امضا کردند.

پیشتر نیز جمهوریخواهان چنین درخواستی را در ژوئن ۲۰۲۱ (خرداد- تیر ۱۴۰۰) با جمع آوری ۱۳ امضا و در فوریه (بهمن- اسفند ۱۴۰۰) با جمع آوری ۳۷ امضا، مطرح کرده بودند اما این بار با توجه به تعداد امضا کنندگان و همچنین نگرانی خود دموکرات‌ها از وضعیت سلامتی بایدن، درخواست روی جدی‌تری به خود گرفته است.

همچنین نامه اخیر امضای اعضای کلیدی جمهوریخواهان در مجلس نمایندگان از جمله جیم بنکس رییس کمیته مطالعات جمهوریخواهان، الیز استفانیک و مایک جانسون از رهبران حزب جمهوریخواه در مجلس نمایندگان را شامل می‌شود.

در این نامه آمده خطاب به بایدن ۷۹ ساله آمده است: ما دوباره به شما نامه می نویسیم تا نگرانی خود را در مورد وضعیت شناختی فعلی شما ابراز کرده و از شما بخواهیم خیلی زود در یک آزمون شناختی شرکت کنید. ما معتقدیم که، صرف نظر از جنسیت، سن یا حزب سیاسی، همه روسای جمهور باید از الگوی رئیس جمهور سابق پیروی کنند.

جکسون به عنوان پزشک سابق کاخ سفید، خود اصلی ترین خواهان انجام آزمایش شناختی بایدن در میان جمهوری‌خواهان بوده است. اما کاخ سفید این تلاش را یک ترفند تبلیغاتی دانسته و آن را رد می‌کند.

 

منبع: ایسنا

ارسال نظر