|
کدخبر: 259637

برنامه سفر بایدن به اراضی اشغالی

برخی منابع می‌گویند رایزنی‌هایی صورت گرفته که رئیس جمهور آمریکا در جریان سفر به اراضی اشغالی با سران منطقه دیدار کند.

سیاست برنامه سفر بایدن به اراضی اشغالی

دو مقام صهیونیست به وبگاه آمریکایی آکسیوس گفته اند کاخ سفید و دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی در خصوص برگزاری نشست سران منطقه در جریان سفر بایدن صحبت کرده اند. گفته شده قرار است اواخر ژوئن، رئیس جمهور آمریکا به غرب آسیا سفر کند. تاریخ نهایی سفر بایدن هنوز مشخص نشده ، اما احتمالا در دو هفته آخر ژوئن انجام می‌شود.

به گفته مقامات اسرائیلی، ایال هولاتا، مشاور امنیت ملی رژیم صهیونیستی و جیک سالیوان، همتای آمریکایی او، در جریان گفتگو‌های هفته گذشته در کاخ سفید در مورد سفر آتی صحبت کرده‌اند. این مقامات تاکید کردند که رایزنی ها بسیار مقدماتی بوده و مشخص نیست که چنین دیداری امکان پذیر است یا خیر، اما گفتگو‌ها در این زمینه ادامه دارد.

چندی پیش، کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد ۲۴ آوریل (هفته گذشته) بایدن طی یک تماس تلفنی با نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، دعوت او را برای سفر به اراضی اشغالی در ماه‌های آینده پذیرفته است.گفتنی است، برگزاری چنین نشستی برخلاف وعده‌های انتخاباتی و گفته‌های پیشین بایدن مبنی بر کم‌رنگ شدن خاورمیانه در سیاست آمریکاست. 

به عقیده برخی، این نشست می‌تواند در ادامه نشست «نقف» باشد که اواخر ماه مارس با حضور سران صهیونیست و همچنین کشور‌های عربی برگزار شد. نشستی که بسیاری آن را خیانت کشورهای عرب منطقه به آرمان فلسطین توصیف کردند. 

این اولین سفر بایدن به غرب آسیا از زمان روی کار آمدن او خواهد بود. هنوز مشخص نیست که آیا او از این سفر برای بازدید از کشور‌های منطقه استفاده خواهد کرد یا خیر.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها