|
کدخبر: 256652

زلنسکی از آمریکا قدردانی کرد!

در شرایطی که مسکو بارها به واشنگتن درباره ارسال تسلیحات به اوکراین هشدار داده‌ است، رئیس‌جمهور اوکراین از جو بایدن و دولت او به دلیل ارسال سلاح قدردانی کرد.

سیاست زلنسکی از آمریکا قدردانی کرد!

به دنبال سفر «آنتونی بلینکن» و «لوید آستین» وزرای خارجه و دفاع آمریکا به کی‌یف پایتخت اوکراین، ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور این کشور با این دو مقام ارشد آمریکایی دیدار کرد و پس از این دیدار درباره کمک‌های تسلیحاتی واشنگتن سخن گفت.

ولودیمیر زلنسکی با تعریف و تمجید از کمک‌های تسلیحاتی آمریکا به اوکراین اعلام کرد این کمک‌ها باعث شده که توانایی دفاعی اوکراین به «سطح کیفی جدیدی» برسد.

او گفت: «ما از کمک بی‌سابقه ایالات متحده به اوکراین قدردانی می‌کنیم. می‌خواهم شخصا و به نمایندگی از همه مردم اوکراین از رئیس‌جمهور بایدن به خاطر رهبری او در حمایت از اوکراین و موضع شفاف شخصی‌اش تشکر کنم. از همه مردم آمریکا و همچنین کنگره برای حمایت دو حزبی آنها تشکر می‌کنم. ما (این کمک‌ها) را می‌بینیم و حس می‌کنیم».

بنا بر اعلام دفتر ریاست جمهوری اوکراین، زلنسکی با هیات اعزامی آمریکا درباره موارد ذیل صحبت کرد: «اولویت‌های جاری در قبال کشور متخاصم»، تقویت تحریم‌ها علیه روسیه، حمایت مالی از اوکراین و تضمین‌های امنیتی است.

قدردانی زلنسکی از بایدن و دولت آمریکا در شرایطی صورت گرفت که «آناتولی آنتونوف» سفیر مسکو در مسکو در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «روسیه-۲۴» تایید کرد که مسکو یادداشتی به واشنگتن ارسال کرده و خواستار توقف تامین تسلیحاتی کی‌یف شده است.

تایید ارسال این یادداشت هشدارآمیز از سوی مسکو در حالی صورت گرفته که روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست» پنجشنبه (۲۵ فروردین) از ارسال یادداشت اعتراضی روسیه به آمریکا درخصوص تأمین تسلیحات برای اوکراینی‌ها خبر داده بود.

طبق گزارش روزنامه واشنگتن پست، روسیه در یک یادداشت دیپلماتیک رسمی به آمریکا و متحدان این کشور درباره «عواقب بی‌سابقه» ارسال محموله «حساس‌ترین» سامانه‌های تسلیحاتی به اوکراین هشدار داده است.

منبع: فارس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها