|
کدخبر: 254626

تحریم‌های جدید استرالیا علیه گازپروم

دولت استرالیا روز پنجشنه تحریم‌های مالی هدفمندی را علیه ۱۴ شرکت دولتی روسیه از جمله گازپروم اعمال کرده و از این کشور درخواست کرد نیروهای نظامی خود را فوراً از اوکراین خارج کند.

به گزارش پایگاه خبری استرالیایی «بیزینس استاندارد»، بر پایه بیانیه رسمی منتشر شده از سوی طبق یک بیانیه رسمی، این فهرست شامل نهادهای مرتبط با دفاع مانند شرکت حمل و نقل کاماز و چند شرکت کشتی است.

همچنین شماری از شرکتهای الکترونیکی که دست کم ۸۰ درصد از تمام قطعات الکترونیکی روسیه را تامین می کند یز شامل این تحریمها می شوند.

بر اساس تحریمهای جدید اعمال شده از سوی استرالیا، راه‌آهن روسیه نیز که یکی از بزرگترین شرکت‌های حمل‌ونقل در جهان به شمار می آید نیز مشممول این تحریمها می شود.

دولت استرالیا با تکرار حمایت خود از حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین، گفت که با جلوگیری از برخورد با این منابع مهم درآمدی برای دولت روسیه، آنها فشار بر روسیه را افزایش داده و توانایی این کشور برای ادامه تأمین مالی جنگ را کاهش می دهند.

پس از این‌که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در ۲۴ فوریه (۵ اسفند) نیروهای خود را به اوکراین فرستاد، غرب تحریم‌های ضعیف‌کننده‌ای از جمله حذف چندین بانک از سیستم پیام‌رسانی سوئیفت، تحریم زغال سنگ و محدودیت های جدید در سرمایه گذاری را علیه مسکو اعمال کرد.

کشورهای غربی همچنین در اقدامی هماهنگ از اخراج ده ها دیپلمات روسی مظنون به جاسوسی خبر داده اند.

روسیه در ۲۴ فوریه "عملیات نظامی ویژه" را در اوکراین آغاز کرد که غرب آن را یک جنگ غیرقابل تحریک نامیده است. در نتیجه این امر، کشورهای غربی چندین تحریم فلج کننده را علیه مسکو اعمال کرده اند

روسیه نیز اعلام کرد که تحریم هایی را علیه ۳۹۸ عضو کنگره آمریکا در انتقام از اقدامات تنبیهی واشنگتن در مورد اوکراین وضع کرده است و تحریم های بیشتری نیز به دنبال خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، وزارت امور خارجه در مسکو با اعلام آن که تحریم ها شامل ممنوعیت ورود نیز هستند در بیانیه ای خاطر نشان کرد: با در نظر گرفتن تحریم هایی که ایالات متحده به طور مداوم اعمال می کند، اعلامیه های بیشتر در مورد اقدامات متقابل روسیه در آینده نزدیک برنامه ریزی شده است.

وزارت امور خارجه روسیه همچنین در بیانیه‌ای جداگانه اعلام کرد که تحریم‌هایی را علیه ۸۷ عضو سنای کانادا وضع کرده است و به دلیل سیاست‌های کوته‌اندیشانه اتاوا، اقدامات بیشتری به زودی اعلام خواهد شد.

منبع: ايسنا

ارسال نظر