|
کدخبر: 251580

اولین واکنش آمریکا به حمله یمن به آرامکو

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد، آمریکا حملات یمن به تاسیسات نفتی آرامکو عربستان در جده را که زیرساخت های غیرنظامی بوده است، محکوم می کند.

سیاست اولین واکنش آمریکا به حمله یمن به آرامکو

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید جمعه شب به وقت محلی در بیانیه ای گفت: ما حملات امروز حوثی‌ها (انصار الله) به زیرساخت‌های غیرنظامی عربستان سعودی را محکوم می‌کنیم.

وی مدعی شد: حملات بی‌دلیل حوثی‌ها علیه تأسیسات نفتی آرامکوی عربستان در جده و همچنین حملات علیه تأسیسات غیرنظامی در جیزان، نجران و ظهران، اقدامات تروریستی با هدف طولانی‌تر کردن رنج مردم یمن است.

سالیوان در تداوم سیاست هراس از نفوذ منطقه ای ایران و نیز اتهام پراکنی ها ادعا کرد: حملات امروز، مانند حملات به تصفیه خانه‌های آب و زیرساخت‌های انرژی در ۱۹ و ۲۰ مارس، به وضوح با حمایت ایران و نقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد مبنی بر ممنوعیت ارسال سلاح به یمن انجام شد.

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا نیز در بیانیه جداگانه ای گفت: ما به شدت حملات تروریستی هفته جاری حوثی‌ها به عربستان سعودی، از جمله حمله امروز به تأسیسات آرامکو در جده، که تاسیسات غیر نظامی است را محکوم می‌کنیم.

وی ادعا کرد: در زمانی که طرفین باید در آستانه ماه مبارک رمضان بر تنش زدایی و کمک رسانی لازم برای نجات مردم یمن متمرکز شوند، حوثی ها به رفتارهای مخرب و حملات تروریستی بی پروای خود به زیرساخت های غیرنظامی ادامه می دهند.

وی افزود: ما به همکاری با شرکای سعودی برای تقویت توانایی دفاعی آنها و همچنین پایان پایدار برای  این درگیری، بهبود زندگی، و فراهم کردن شرایط برای یمنی ها جهت تعیین آینده خود ادامه خواهیم داد.

شبکه خبری الحدث عربستان سعودی بامداد شنبه گزارش داد که با وجود گذشت ساعاتی از حملات نیروهای یمنی، تأسیسات آرامکو در جده همچنان در آتش می‌سوزد.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها