|
کدخبر: 251402

ادعای نیروی دریایی اوکراین درباره حمله به ناو روسی

نیروی دریایی اوکراین مدعی شد یک ناو روسی را در بندر بردیانسک، در دریای آزوف منهدم کرده است.

نیروی دریایی اوکراین در پیامی در صفحه فیسبوک خود با انتشار سه تصویر نوشت: «ناو نظامی اورسک در بندر اشغالی بردیانسک منهدم شد. افتخار برای اوکراین!»

گفته می‌شود این ناو در بندر بردیانسک، شهری در نزدیکی ماریوپل لنگر انداخته بود.

بر پایه این گزارش، سه تصویر منتشر شده به همراه این پیام، یکی نمای نزدیک از کشتی سالم را نشان می دهد و دو عکس که از فاصله دور گرفته شده دود در بندر و ناوی در حال سوختن را نشان می دهد، اما تصویر واضح نیست.

به گزارش خبرگزاری تاس به نقل از گزارش شبکه تلویزیونی (Zvezda)، وزارت دفاع روسیه اعلام کرده که این کشتی حمل و نقل نیرو و مواد به ناوگان دریای سیاه تعلق دارد و اولین کشتی جنگی روسیه بود که در ۲۱ مارس (اول فروردین) وارد بردیانسک شد.

یک افسر نیروی دریایی روسیه به این شبکه گفته بود: ورود این ناو بزرگ به بندر بردیانسک که امکان استفاده کامل از زیرساخت‌های این بندر و استفاده از امکانات دریای سیاه را از منظر لجستیکی فراهم  می کند، اتفاق مهمی است.

همین منبع پیشتر گفته بود این ناو با ظرفیت حمل یک هزار و پانصد تن بار، خودروهای زرهی را به این منطقه منتقل و در نتیجه استقرار نیروهای روس را تقویت کرده است.

روزنامه لو فیگارو افزود: صحت این ادعا بلافاصله قابل تایید نیست. ارتش روسیه نیز معمولا بندرت در مورد خسارات و تلفات خود اطلاع رسانی می‌کند.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه/۲ اسفندماه با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانتسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

وی سه روز پس از آن نیز  در ۵ اسفند آغاز «عملیات نظامی ویژه» علیه اوکراین را اعلام کرد و روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. درگیری ها در اوکراین همچنان ادامه دارد و امروز وارد بیست و نهمین روز خود شد.

 

منبع: برنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها