|
کدخبر: 246873

اعلام موضع اپل درباره حمله روسیه به اوکراین

اپل با افزودن کریمه به خاک اوکراین، باری دیگر موضع خود نسبت به جنگ روسیه و اوکراین را اعلام کرده است. در ادامه شاهد جزئیات بیشتر باشید.

سیاست اعلام موضع اپل درباره حمله روسیه به اوکراین

اپل به‌تازگی برای اولین بار از سال ۲۰۱۴، کریمه را به خاک اوکراین برگردانده است. پس از تهاجم روسیه به کریمه در سال ۲۰۱۴، اپل ابتدا از انتساب این شبه‌جزیره به هر کدام از کشورها اجتناب می‌کرد. با این حال، در سال ۲۰۱۹ تصمیم به نمایش کریمه به‌عنوان بخشی از خاک روسیه برای کاربران روس گرفت. این درحالی بود که کریمه برای کاربران سایر نقاط جهان به‌عنوان منطقه‌ای مستقل نمایش داده می‌شد.

پوتین و نقشه روسیه، اوکراین و کریمه

حالا به نظر می‌رسد اپل در این زمینه علناً موضع خود را اعلام کرده است. به گزارش Mashable در اواخر پنج‌شنبه گذشته، اکنون کریمه در اپل مپ به‌عنوان بخشی از خاک اوکراین در نظر گرفته می‌شود.

کریمه-اپل مپ

کریمه در خاک اوکراین در اپل مپ

این اقدام اپل با موضع اپل نسبت به حمله روسیه به اوکراین در یک راستا قرار دارد. این شرکت اخیراً از توقف فروش محصولات خود در روسیه و همچنین توقف صادرات به این کشور خبر داد. اپل و مدیرعامل آن یعنی «تیم کوک» (Tim Cook) نیز بیانیه‌هایی عمومی را درباره بحران کنونی اوکراین به انتشار رساندند. تیم کوک مدتی قبل طی توییتی اظهار داشت که اپل از هرگونه تلاش بشردوستانه‌ ممکن برای مردم این کشور دریغ نخواهد کرد.

من عمیقاً نگران وضعیت کنونی اوکراین هستم. ما تمام تلاش خود را برای تیم‌هایمان در آنجا خواهیم کرد و از اقدامات بشردوستانه محلی پشتیبانی به عمل خواهیم آورد. من به مردمی که هم‌اکنون در خطرند فکر می‌کنم و به تمام کسانی که به دنبال صلح هستند می‌پیوندم.

منبع: گجت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها