|
کدخبر: 248842

فیلترینگ اینستاگرام در روسیه

بر اساس گزارش جدید در پی تغییر قوانین استفاده از شبکه‌ی اینستاگرام رگولاتوری‌های روسیه اعلام کردند از امشب دسترسی کاربران روسی به اینستاگرام قطع خواهد شد.

امروز رگولاتوری‌های کشور روسیه اعلام کردند به دلیل نفرت پراکنی و استفاده از شبکه اینستاگرام برای خشونت علیه سربازان روسی، این شبکه اجتماعی در کشور روسیه فیلتر خواهد شد و دیگر کاربران روسی به اینستاگرام دسترسی نخواهند داشت.

اخیراً یکی از مقامات مسئول روسیه مدعی شد از پلتفرم اینستاگرام برای تشویق و اشاعه خشونت علیه شهروندان و سربازان روسیه استفاده می‌شود و به همین علت دسترسی به این شبکه اجتماعی محدود می‌شود. شرکت متا که مالک فیس‌بوک، اینستاگرام و واتساپ است هنوز واکنشی به گفته‌های رگولاتوری روسیه نشان نداده است.

این مقام روسی در گفته‌های خود به توییت آقای Andy Stone، سخنگوی شرکت Meta، در مورد کاهش برخی سخت‌گیری‌های سیاسی اینستاگرام که پیش از این «نفرت پراکنی» محسوب می‌شد مانند «مرگ بر متجاوزین روسی» اشاره کرد.

آقای استون در پاسخ به گزارشی مبنی بر تغییرات موقت قوانین استفاده از فیس‌بوک و اینستاگرام در مورد نفرت پراکنی (Hate Speech) که توسط خبرگزاری رویترز منتشر شده بود، این توییت را ارسال کرد. بر اساس این تغییرات کاربران اینستاگرام در برخی نقاط جغرافیایی می‌توانند علیه سربازان روسی نفرت پراکنی کنند. استون در بیانیه‌ی خود تاکید کرد که کمپانی متا هنوز هم اجاز‌ه‌ی انتشار سخنان مشوق خشونت علیه شهروندان روسیه را نمی‌دهد.

در حال حاضر کشور روسیه شبکه‌ی اجتماعی فیس‌بوک را به کلی فیلتر کرده و دسترسی به اینستاگرام را نیز محدود نموده است. از سوی دیگر هم‌اکنون شرکت‌های بزرگ تکنولوژی نیز تصمیم بر فیلتر خبرگزاری‌های روسی در پلتفرم‌های خود گرفته‌اند. برای مثال گوگل به کاربران اروپایی اجازه‌ی مشاهده‌ی ویدیوهای مربوط به کانال‌های Sputnik و RT روسیه را در یوتیوب نمی‌دهد. همچنین متا نیز اکانت خبرگزاری‌های روسی را در پلتفرم‌های خود بسته است.

منبع: آخرین خبر

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها