|
کدخبر: 238559

منتقد برجام از مذاکرات وین هم ایراد گرفت

برخی رسانه ها گزارش داده بودند که سعید جلیلی گزارشی ۲۰۰صفحه‌ای علیه دور جدید مذاکرات نوشته و به رهبری ارسال کرده است.

سخنگوی وزارت خارجه به برخی گزارش‌ها درباره نگارش نامه سعید جلیلی دبیر پشین شورای عالی امنیت ملی در نقد عملکرد تیم مذاکره کننده هسته‌ای واکنش نشان داد.

سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه درپاسخ به سوالی در خصوص جرئیات نامه انتقادی سعید جلیلی در خصوص مذاکرات وین، گفت: «مناسب است پاسخ این سوال را از خود ایشان بگیرید و توضیحی در این خصوص و خبری در این زمینه ندارم. اما می‌توانم بگویم ما با اجماع در حال مذاکره در وین هستیم و همه باید این سرمایه را پاسخ بدهند.»

پیشتر برخی رسانه ها گزارش داده بودند که سعید جلیلی گزارشی ۲۰۰صفحه‌ای علیه دور جدید مذاکرات نوشته و به رهبری ارسال کرده است.

جزییات زیادی از این نامه منتشر نشده اما آنگونه که برخی منابع اعلام کرده‌اند جلیلی روند حرکت تیم باقری‌کنی را به ضرر ایران دانسته است. جلیلی مدعی شده بود در شرایط فعلی نباید مذاکره کرد و صرفا باید امتیاز قابل اندازه‌گیری و بررسی از آمریکایی‌ها گرفت.

سعید جلیلی از منتقدان اصلی برجام در دولت حسن روحانی بود. او معتقد است که توافق برجام خسارت‌بار و به زیان ایران بوده است.

جلیلی پیش از دولت حسن روحانی و تا سال ۹۲ دبیر شورای عالی امنیت ملی بود و مدیریت مذاکرات هسته‌ای را برعهده داشت. عملکرد او انتقادات زیادی را در پی داشت و بسیاری مذاکرات او را کاملا بی نتیجه دانستند.

علی باقری مذاکره کننده ارشد ایران در دولت ابراهیم رئیسی معاون جلیلی در شورای عالی امنیت ملی و نفر دوم مذاکرات بود.

براین اساس نامه جلیلی در شرایطی نوشته شده است که مذاکرات وین در مرحبله حساسی به سر می‌برد و احتمال توافق و اخیای برجام افزایش یافته است.

فعلا مذاکرات متوقف شده تا مشورت‌ها لازم با پایتخت‌ها انجام شود. کارشناسان می‌گویند توافق کاملا در دسترس است.

 

منبع: ایرنا
  • ناشناس ارسالی در

    این جلیلی هم می خواد بگه منم هستم

ارسال نظر