|
کدخبر: 225965

روز فشرده مذاکرات وین

هفتمین روز از مذاکرات وین با برگزاری جلسات در سطوح و قالب‌های مختلف با محور رفع تحریم‌های ظالمانه آمریکا پیگیری شد.

سیاست روز فشرده مذاکرات وین

علی باقری کنی مذاکره کننده ارشد ایران دقایقی پیش با میخائیل اولیانوف و وانگ کوان مذاکره کنندگان ارشد روسیه و چین دیدار کرد. ظهر امروز نیز ملاقاتی میان روسای هیات‌های اروپایی و مذاکره کننده ارشد ایران برگزار شد.

پیشتر اولیانوف در توئیتی از دیدار با سفیر دائم اتحادیه اروپا نزد سازمان‌های بین المللی مستقر در وین خبر داد و نوشت: با استفن کلمنت که همراه با سایر همکاران اتحادیه اروپا نقش بسیار مهمی در هماهنگی مذاکرات وین ایفا می کند، ملاقات کردم.

از سویی، انریکه مورا دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا نیز پیش از ظهر امروز با وزیر امور خارجه اتریش الکساندر شالنبرگ ملاقات کرد و دو طرف درباره آخرین وضعیت مذاکرات گفت‌وگو کردند.

جزئیات زیادی درباره ملاقات‌های صورت گرفته منتشر نشده است.گفت‌وگوهای جاری در وین درشرایطی با حساسیت بالا پیگیری می‌شود که باوجود افزایش جلسات بین هیات‌ها، انعکاس بیرونی(رسانه ای)آن نسبت به روزهای قبل کاهش یافته و این امر شاید نشانه‌ای از درپیش بودن تحولاتی‌تازه در روند مذاکرات باشد.

دیشب برای سومین شب متوالی اعضای گروه ۱+۴ و اتحادیه اروپا با نماینده ویژه ایالات متحده آمریکا در امور ایران، تشکیل جلسه دادند. عمده جلسات بین هیات‌ها این روزها در ساعات بعد از ظهر به وقت محلی آغاز می‌شود و تا پیش از نیمه شب ادامه دارد. احتمال دارد امشب هم جلسه هماهنگی دیگری برگزار شود.

باقری در آخرین گفت‌وگوی رسانه‌ای بیان داشت: اگر طرف‌ مقابل اراده جدی و آمادگی عملی برای اجرای همه تعهداتش طبق برجام را داشته باشد، ظرف مدت کوتاهی قادر خواهیم بود که به یک توافق مورد قبول دو طرف برسیم.

وی تصریح کرد: آنچه مشخص است از نظر ما این است که هر تحریمی که مغایر با برجام است باید فورا برداشته شود خواه این تحریم‌ها در دوره اوباما اعمال شده باشد یا ترامپ یا بایدن، همه آنها باید برداشته شوند. این موضوع شامل همه تحریم‌هایی می‌شود که مرتبط با برجام می‌شود. آنها هم باید رفع شود. بر همین اساس، همه تحریم‌هایی که در کارزار موسوم به فشار حداکثری اعمال شدند هم باید برداشته شوند چرا که آنها مرتبط با برجام بوده‌اند.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها