|
کدخبر: 225341

کاخ سفید مدعی شد: هیچ نیروی رزمی در عراق نداریم

هماهنگ‌کننده شورای امنیت ملی آمریکا در امور خاورمیانه و شمال آفریقا مدعی شد که در حال حاضر هیچ نیروی آمریکایی با مأموریت رزمی در عراق وجود ندارد.

سیاست کاخ سفید مدعی شد: هیچ نیروی رزمی در عراق نداریم

«برت مک‌گورک» هماهنگ‌کننده شورای امنیت ملی آمریکا در امور خاورمیانه و شمال آفریقا پس از پایان دیدارش با مقامات عراقی، اعلام کرد که وی به مسئولان عراقی گفته که در حال حاضر هیچ نیروی آمریکایی با مأموریت رزمی در کشورشان وجود ندارد.

به گزارش المیادین، هماهنگ‌کننده شورای امنیت ملی آمریکا در امور خاورمیانه و شمال آفریقا مدعی شد که بایدن به نتایج گفت‌وگوی راهبردی با دولت عراق پایبند است.

وی اضافه کرد که خروج نیروهای رزمی آمریکا از عراق شاید به دلیل پیشرفت فوق‌العاده نیروهای امنیتی عراق و همچنین پیشمرگه در مبارزه با داعش باشد.

برت مک‌گورک تأکید کرد که نیروهای باقی‌مانده ائتلاف در عراق بنا به درخواست بغداد در این کشور با هدف صرفا استشاری و کمک به توانمند ساختن نیروهای امنیتی عراق برای تضمین عدم پیدایش مجدد داعش حضور خواهند داشت.

وی اظهار داشت که تعهد بلندمدت آمریکا در قبال عراق به موجب توافق چارچوب راهبردی است.

هماهنگ‌کننده شورای امنیت ملی کاخ سفید در امور خاورمیانه و شمال آفریقا روز یکشنبه ضمن دیدار با مقامات عراقی در بغداد، به بررسی روابط دوجانبه و پایان نقش رزمی ائتلاف آمریکایی در عراق پرداختند.

دفتر ریاست جمهوری عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که دو طرف در این دیدار همچنین روابط دوجانبه در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و محیطی را در چارچوب گفت‌وگوهای راهبردی بغداد - واشنگتن مورد بحث و بررسی قرار دادند.

در ادامه بیانیه بر پایان نقش رزمی ائتلاف آمریکایی در عراق و لزوم تقویت توان نیروهای امنیتی این کشور از طریق مشاوره و اهمیت مبارزه با تروریسم تأکید شده است.

 

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها