|
کدخبر: 195831

واکنش طالبان به حمله هوایی آمریکا

سخنگوی طالبان حمله روز گذشته هواپیماهای آمریکایی به ننگرهار را محکوم و آن را تجاوز به حریم افغانستان دانست.

سیاست واکنش طالبان به حمله هوایی آمریکا

طالبان حمله روز گذشته آمریکا به شرق افغانستان را محکوم کرد.

«ذبیح الله مجاهد»، سخنگوی طالبان به رویترز گفت که حمله هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا در ننگرهار تجاوز آشکار به خاک افغانستان است.

وی از آمریکا و دیگر کشورهای غربی خواست روابط دیپلماتیک خود را پس از خروج (از افغانستان)‌که انتظار دارد به زودی کامل شود، حفظ کنند.

به دنبال کشته شدن ۱۳ نظامی آمریکایی در حمله انتحاری داعش در فرودگاه کابل، ارتش آمریکا از انجام حملات هوایی علیه داعش در شرق افغانستان خبر داد.

طبق اعلام ارتش آمریکا، این حمله در ولایت ننگرهار اجرا شده و نشانه‌های اولیه حاکی از کشته شدن هدف مورد حمله است.

این حمله در واکنش به حمله انتحاری مرگ‌بار گروه داعش در ورودی فرودگاه کابل، اجرا شده و نخستین حمله هوایی آمریکا پس از تسلط طالبان بر  افغانستان است.

جوبایدن پس از حمله به فرودگاه کابل گفته بود که «تروریست‌ها نمی‌توانند مانع ما شوند. اجازه نخواهیم داد آنها مأموریت ما را متوقف کنند. ما عملیات تخلیه را ادامه خواهیم داد. من به فرماندهانم دستور داده‌ام برنامه‌هایی عملیاتی برای حمله به داعش-خراسان طراحی کنند. این تروریست‌های داعش پیروز نخواهند شد.»

بایدن همچنین خطاب به کسانی که حمله در نزدیکی فرودگاه کابل را انجام داده‌اند گفت: «ما نمی‌بخشیم. فراموش نمی‌کنیم. شما را پیدا می‌کنیم و کاری می‌کنیم که بهای کارتان را بپردازید.»

منبع: تسنیم

ارسال نظر