|
کدخبر: 192558

پیشروی طالبان در افغانستان ادامه دارد

تصاویر منتشر شده در فضای اجتماعی نشان می دهد که گروه طالبان وارد دفتر استاندار ننگرهار شده و افراد مسلح طالبان در اطراف ضیاالحق امرخیل قرار دارند.

سیاست پیشروی طالبان در افغانستان ادامه دارد

لحظات پس از توئیت ذبیح الله مجاهد سخنگوی گروه طالبان مبنی بر پیشروی به طرف مقر استانداری و فرماندهی پلیس، تصاویر طالبان در دفتر استاندار ننگرهار در فضای  مجازی منتشر شد و افراد طالبان در اطراف استاندار دیده می شود.

از دیروز تاکنون شهرهای شرنه در پکتیکا، گردیز در پکتیا، اسعدآباد در کنر، مرکز استان لغمان، مزارشریف در شمال و فاریاب به تصرف طالبان در آمد و صبح امروز نیز شهر جلال آباد سقوط کرد.

اما وضعیت در کابل پایتخت آرام است و شب گذشته شورشی در زندان مرکزی پلچرخی کابل رخ داد اما وزارت دفاع ساعت ۳ بامداد اعلام کرد که شورش خاموش شد و زندانیان به سلول های خود برگشتند.

عطامحمد نور فرمانده نیروی مردمی در استان بلخ پس از سقوط بدون جنگ شهر مزارشریف از یک توطئه بزرگ خبر داد و نوشت که تمام تجهیزات و سلاح های دولت با یک توطئه بزرگ به طالبان واگذار شد و قصد به دام انداختن و ی و ژنرال دوستم را نیز داشتند.

اما هشدار داده است که چنین توطئه برای سران کابل نیز چیده شده و آنها باید متوجه خود باشند.

پیشروی سریع طالبان کشورهای خارجی و مردم افغانستان را حیرت زده ساخته است و همه افغان سراسیمه شده اند و در وضعیت کنونی نمی دانند چه کنند.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها