|
کدخبر: 184885

نوش آبادی:ایران از مواضع برجامی کنار نمی کشد

نماینده مردم ورامین، قرچک و پیشوا در مجلس گفت: ایران هیچگاه به دنبال سلاح هسته ای نبوده ، بلکه به دنبال توسعه علم هسته ای هستیم و در این زمینه نیز هیچ اغماضی صورت نخواهد گرفت.

سیاست نوش آبادی:ایران از مواضع برجامی کنار نمی کشد

حسین نوش آبادی به بیانیه تروئیکاری اروپایی درباره موضوع هسته ای کشورمان اشاره کرد و گفت: اروپایی ها بیجا می کنند که نگران موضوع هسته ای کشورمان هستند، چنین اظهاراتی منطقی نبوده و در نظام بین الملل منافع، ارجحیت دارد؛ بنابراین منعقد شدن معاهدات بین المللی  برای رسیدن به منافع بوده است و این نیز نباید یکطرفه باشد.

نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس افزود: اروپایی ها نباید نگران موضوع هسته ای ایران باشند و باید به تعهدات خود در برجام عمل کنند؛ ضمنا ایران درصد غنی سازی اورانیوم را بالا نبرده بود، اما وقتی که آمریکا از برجام خارج شد و اروپا هم تعهدات خود را عملیاتی نکرد؛ بنابراین طبیعی بوده که جمهوری اسلامی از حق خود دفاع کند تا متضرر نشود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار کرد: ایران هیچگاه به دنبال سلاح هسته ای نبوده ، بلکه به دنبال توسعه علم هسته ای هستیم و در این زمینه نیز هیچ اغماضی صورت نخواهد گرفت.

وی بیان کرد: مجلس با تصویب قانون اقدام راهبردی دولت را ملزم کرد که اگر طرف‌های غربی به تعهدات خود عمل نکردند و به شکل سابق عمل کنند ما هم تعهدات برجامی خود را کاهش خواهیم داد.

نوش آبادی تاکید کرد: اروپایی ها تعهدات خود را در قبال ایران عملیاتی نکردند و هیچ همکاری با ما انجام نداده اند، اکنون مدعی شدند که نگران فعالیت هسته ای ایران هستیم؛ قطعا آنها نمی توانند درباره اقدامات ایران اظهار نظر کنند.

منبع: خانه ملت

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها