|
کدخبر: 182407

با این اتفاق اسرائیل وحشت کرد!

روزنامه صهیونیستی «جروزالم پُست» در گزارشی درباره دستیابی ایران به پهپاد دارای برد هفت هزار کیلومتر ابراز نگرانی کرد و آن را «هشداری برای اسرائیل» خواند.

روزنامه صهیونیستی «جروزالم پُست» یادداشتی درباره اظهارات روز یکشنبه (دیروز) سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منتشر کرد و درباره توانمندی پهپادی ایران هشدار داد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز یکشنبه (دیروز) در آیین رونمایی از واکسن نوترکیب «نورا» تولید شده در دانشگاه علوم پزشکی بقیة الله (عج) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و آغاز فرآیند کارآزمایی بالینی این واکسن، اظهار داشت: پیمودن قله‌ها همواره کار سختی است و گذر از صخره‌های سخت و قدم گذاشتن بر فراز ارتفاعات بلند کار مشکلی است، اما هیچ کشوری و هیچ ملتی بدون طی کردن مسیرهای سخت صعود به قله های پیشرفت و اعتبار و منزلت دست نخواهد یافت.

سرلشکر حسین سلامی با بیان اینکه ما تصمیم گرفته‌ایم در جهان در هر پدیده‌ای جزو کشورهای برتر جهان باشیم و امروز در بسیاری از حوزه ها جزو کشورهای برتر هستیم، خاطرنشان کرد: ما پرنده‌های پهن پیکر بدون سرنشین داریم که هفت هزار کیلومتر پرواز می‌کنند و در هر نقطه‌ای فرود می‌آیند.

 

 

 

 

 

 

گزارش امروز جروزالم پُست با این عنوان منتشر شده است: «پهپاد با برد هفت هزار کیلومتری ایران، هشداری برای اسرائیل است».

این روزنامه چاپ تل‌آویو در گزارش خود نوشت: «منابع خبری رسانه‌های ایران ادعا کرده‌اند که این پهپاد (با برد هفت هزار کیلومتری ایران) در تئوری امکان برنامه‌ریزی برای پرواز در مسافت طولانی و سپس فرود آمدن را دارد. ایران می‌گوید یک پهپاد جدید رونمایی کرده است که برد هفت هزار کیلومتری دارد».

به نوشته این روزنامه چاپ فلسطین اشغالی، «حتی اگر این پهپاد در یک نبرد واقعی به چنین برد طولانی دست نیافته باشد، بردی که برای پرواز از تهران به ریِکیاویک (پایتخت ایسلند) کافی است، ایران در واقع دارد یک پیغام هشدار می‌فرستد مبنی بر اینکه امکان حمله به اسرائیل با این سلاح را دارد».

جروزالم پست هشدار داد: « سرلشکر حسین سلامی فرمانده (کل) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفته است که این پهپاد جدید برد هفت هزار کیلومتری دارد و این بدان معناست که می‌تواند از ایران، یمن یا سوریه بر فراز اسرائیل پرواز کند و به پایگاه اولیه خودش برگردد».

این روزنامه اسرائیلی در ادامه گزارش خود نوشت: «ایران اخیرا در جریان جنگ ۱۱ روزه بین حماس و اسرائیل یک پهپاد با نام "غزه" رونمایی کرد. نامگذاری این پهپاد یک ارجاع مستقیم و روشن به این جنگ بود. مشخص نیست که آیا پهپاد دارای برد هفت هزار کیلومتری همان برد پهپاد جدید "غزه" باشد و یا اینکه یک پهپاد نوع جدید باشد».

در ادامه گزارش این رسانه رژیم صهیونیستی آمده است: « امیرعلی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه یکی از شخصیت‌های کلیدی در برنامه موشکی و پهپادی (ایران) است».

جروزالم پست سپس روی توانایی پهپاد دارای برد هفت هزار کیلومتر برای پرواز کردن، فرود آمدن و سپس بازگشتن به محل اولیه شروع پرواز دست گذاشته است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

ارسال نظر

 

سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها