|
کدخبر: 179795

محسن رضایی: در انتخابات به خودتان رای می‌دهید

نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری خطاب به مردم ایران گفت: مساله‌ای که الان برای ما مهم بوده، اولا اداره زندگی شماست و ثانیا حضور شما در انتخابات باعث تقویت اقتدار و امنیت ایران خواهد شد و شما با حضورتان در صحنه انتخابات به خودتان رای می‌دهید، به آینده خودتان و فرزندانتان رای می‌دهید.

سیاست محسن رضایی: در انتخابات به خودتان رای می‌دهید

محسن رضایی روز جمعه پس از انداختن رای خود در صندوق واقع در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) شهرری اظهار داشت: ملت شریف ایران، ملت امام حسین(ع)، از همه کسانی که تصمیم گرفتید، رای بدهید و در حال حاضر رای می‌دهید و بعد از این رای خواهید داد، صمیمانه تشکر می‌کنم. اما صحبت من با کسانی است که با صندوق‌های رای قهر کردند؛ شما حق دارید اما ملت بزرگوار ایران، مسئولیت ما در شرایط کنونی بسیار مهم است و من از شما تقاضا می‌کنم بیایید رای بدهید.

وی افزود: به شما قول می‌دهم ما به فضل پروردگار متعال، اقتصاد و معیشت شما را حل خواهیم کرد و به شایعات هم توجه نکنید. ما محکم در صحنه هستیم و به فضل پروردگار متعال، تحولات بزرگی از امسال در اداره کشور شروع خواهد شد. از همه مردم عزیز تقاضا می‌کنم پای صندوق‌های رای بیایید و مساله ای که الان برای ما مهم بوده، اولا اداره زندگی شماست و ثانیا حضور شما در انتخابات باعث تقویت اقتدار و امنیت ایران خواهد شد و شما با حضورتان در صحنه انتخابات به خودتان رای می‌دهید، به آینده خودتان و فرزندانتان رای می‌دهید و این نقش بسیار موثری در ساختن این کشور دارد.

وی گفت: من محسن رضایی به عنوان سرباز وطن، دست تک تک شما را می‌بوسم که یک حماسه بزرگ تاریخی را بیافرینید.

رضایی در پاسخ به این سوال که قول شما به مردم در صورتی که رئیس جمهور شدید، چیست؟ گفت: همان طوری که قول دادم، قول من سربازی است، قول من از جنس سلیمانی‌ها، مهدی باکری‌هاست، قول ما این است که به تمام حرف‌هایی که زدم مو به مو عمل می‌کنم، مطمئن باشید من بیشتر از آن عمل خواهم کرد و کمتر عمل نمی‌کنم، مساله یارانه ۴۵۰ هزار تومان را مساله حق خانم‌های خانه‌دار که واقعا در رنج و مشقت در زندگی هستند و پرداخت حقوق به آنان، مساله مسکن که زمین ارزان از سوی دولت و وام‌های ۴۰ - ۵۰ ساله با قسط طولانی مدت و همچنین کسب و کارهای خانگی؛ این حداقل مسائلی است که برای شما راه می اندازم چرا که معتقدم ما باید اقتصاد را از خانه شروع کنیم تا به تولید ثروت برسیم و من به همه قول هایی که دادیم به فضل پروردگار متعال عمل خواهم کرد.

وی در ادامه در جواب به سوال یکی از خبرنگاران که پرسید "اگر رای کافی نیاوردید؟ " پاسخ داد: مردم ایران هر تصمیمی که بگیرند، دستشان را می بوسم و به عنوان سرباز وطن تا آخرین قطره خونم، از ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی دفاع می کنم.

رضایی همچنین در پاسخ به این پرسش که "در صورتی که انتخاب بشوید، رقبایتان در دولت شما جایگاهی دارید؟ " گفت: در صورتی که ملت عزیز ایران به ما اعتماد کنید، من از همه توانایی های کشور استفاده خواهم کرد، یعنی از اصول گرا، اصلاح طلب، اهل سنت، شیعه، اقلیت‌های دینی، اقوام ایرانی؛ چون ما باید یک بسیج عظیمی در کشور به وجود بیاوریم، یک تحولات بزرگی را باید رقم بزنیم، کشور را نمی توانم در یک قطار کوچک به جلو برد، قطار ایران باید بزرگ باشد که همه ملت ایران در آن جا بگیرد تا بتوانیم این عقب‌ماندگی‌های را که داریم، برطرف کنیم.

وی در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه در صورتی که به عنوان رئیس جمهور انتخاب شد آیا از رقبای خود در کابینه استفاده خواهد کرد؟ گفت: از همه کسانی که دست در وضعیت کنونی کشور نداشته باشند و عامل اصلی وضعیت کنونی کشور نباشند، حتما استفاده می‌کنم.

نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری درباره صحت این سخن که برای تامین یارانه ۴۵۰ هزار تومانی قرار است بنزین ۱۰هزار تومان شود، اظهارداشت: این دروغ بزرگی است که متاسفانه رقبا درست کردند، بنزین، گازوئیل در دولت من قیمتش به هیچ وجه تغییر نمی‌کند و من منابعی را که برای دادن یارانه‌ها و حقوق خانم‌های خانه دار پرداخت خواهم کرد، از جایی غیر از مساله فرآورده‌های نفتی است.

وی در پاسخ به سوالی درباره برنامه خود برای کاهش قیمت ارز، گفت: قیمت ارز را به فضل پروردگار متعال تثبیت می‌کنیم و دیگر اجازه نمی‌دهیم به این صورت لجام گسیخته به جلو حرکت کند.

رضایی درباره برنامه‌ خود برای برجام بیان کرد: مساله برجام باید به سرعت حل شود، از آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها خواهیم خواست که در اسرع وقت به تعهداتشان برگردند و تغییری هم در گذشته ندهند تا بتوانیم تعامل بهتری در روابط بین‌الملل با کشورها داشته باشیم.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری، ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، نخستین میان‌دوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی (۶ حوزه انتخابیه تهران، تفرش، کبودرآهنگ، گچساران، آستانه اشرفیه و میانه) و دومین میان‌دوره‌ای پنجمین مجلس خبرگان رهبری (چهار حوزه تهران، قم، خراسان رضوی و مازندران) امروز -جمعه ۲۸ خرداد- در حال برگزاری است.

طبق اعلام ستاد انتخابات کشور شمار افراد واجد شرایط در این انتخابات ۵۹ میلیون و ۳۱۰ هزار و ۳۰۷ نفر است که از این تعداد، یک میلیون و ۳۹۲ هزار و ۱۴۸ نفر رای اولی هستند.

زمان آغاز فرایند انتخابات از ساعت ۷ صبح جمعه آغاز می‌شود و تا ساعت ۲۴ ادامه خواهد داشت و امکان تمدید ساعت اخذ رای تا ساعت ۲ بامداد شنبه وجود دارد.

۹میلیون و ۸۱۵ هزار و ۷۷ نفر واجد شرایط رای دادن در استان تهران هستند که از این تعداد واجد شرایط، ۱۹۰ هزار و ۹۷۹ نفر رای اولی هستند. ۶ هزار و ۸۴۶ شعبه اخذ رای برای استان تهران در نظر گرفته شده که از این تعداد ۴۲۵ شعبه آن سیار است.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها