|
کدخبر: 179686

گفت و گوی وزیران خارجه روسیه و انگلیس درباره برجام

سرگئی لاوروف وزیر امور خاروجه روسیه در گفتگوی تلفنی با دومینیک راب وزیر خارجه انگلیس درباره وضع روابط دوجانبه و مسائل بین المللی ازجمله برجام و مساله اوکراین مذاکره و تبادل نظر کرد.

سیاست گفت و گوی وزیران خارجه روسیه و انگلیس درباره برجام

وزارت خارجه روسیه روز پنجشنبه در بیانیه ای اعلام کرد: لاوروف در گفتگوی تلفنی با راب با ابراز ناخرسندی از وضع روابط دوجانبه، لندن را مسوول وضع بوجود آمده در روابط دو کشور خواند.

 طرف روسی بر اهمیت خودداری مقامهای انگلیسی از مطرح کردن اتهامات بی اساس و اظهارات تحریک آمیز در روابط با روسیه و بازگشت لندن به روابط توام با اعتماد و احتمال متقابل تاکید کرد.

وزارت خارجه انگلیس در بیانیه خود خاطرنشان کرد که رویکرد گزینشی انگلیس در مورد مسائل مورد علاقه لندن، در مناسبات دیپلماتیک غیرقابل قبول است و طرف روسی توجه وزیر خارجه انگلیس را به اقدامات غیرسازنده انگلیس که موجب دشوار شدن فعالیت مراکز دیپلماتیک روسیه در این کشور شده است، جلب کرد.

لاوروف از انگلیس خواست تا مشکلات بوجود آمده در روابط روسیه و این کشور را بطور متقابل حل و فصل کند.

دو طرف در گفت و گو در مسائل بین المللی، توجه خود را به موضوع برجام و وضعیت بلاروس و اوکراین تمرکز کردند.

انگلیس و روسیه عضو گروه ۱+۴ هستند که بیش از یک ماه است اعضای آن با مشارکت ایران و آمریکا برای احیای برجام در وین مذاکره می کنند.

وزیر خارجه روسیه در مورد بلاروس خواستار خودداری از مداخله خارجی در امور داخلی این کشور و توقف استفاده از تحریم و زبان زور و تهدید در مورد بلاروس شد.

لاوروف در ادامه گفت وگوی تلفنی، به ادعاهای غرب علیه روسیه مبنی بر نقض تعهدات مسکو در مورد سلاح های شیمیایی اشاره و وضعیت واقعی نقض پیمان منع تسلیحات شیمیایی ازسوی کشورهای غربی که دبیرخانه سازمان منع تسلیحات شیمیایی را تحت کنترل خود در آورده و اصول جهانی آن را زیر پا گذاشته اند، تبیین و تشریح کرد.

وزیران خارجه روسیه درخصوص مقابله با همه گیری ویروس کرونا و تغییرات اقلیمی جهانی گفت و گو کردند.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر