|
کدخبر: 176982

تحریم های یکجانبه جنایت علیه بشریت است

مجید تخت‌روانچی در نشست مجازی بررسی آثار اقدامات یکجانبه بر مردم کشور‌های هدف که به ابتکار ایران و ۹ کشور دیگر برگزار شد، این مطلب را مطرح کرد.

سیاست تحریم های یکجانبه جنایت علیه بشریت است

تخت‌روانچی گفت: اقدامات قهریه یکجانبه اعم از تحریم‌ها، غیرقانونی، غیراخلاقی و ضدانسانی است. آن‌ها به صراحت نقض قوانین بین‌المللی و همچنین حقوق ابتدایی بشری است.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری که تحت ضربه شدید کرونا قرار گرفت، اضافه کرد: برای سال‌ها تحت تحریم‌های طولانی مدت بوده است. این اقدامات غیرقانونی، بانک‌ها و موسسات مالی را از تجارت و تراکنش مالی با ایران بازداشته است.

وی افزود: ما از کشور‌های غربی می‌شنویم که معافیت‌هایی درنظر گرفته شده است که در واقع آن‌ها فقط در کاغذ هستند. پیامد‌های چنین تحریم‌هایی به طرز شدیدی حق سلامت ایرانی‌ها، دسترسی آن‌ها به دارو‌های ضروری، تجهیزات پزشکی، تولیدات دارویی و درمانی را مورد تهدید قرار داده است.

تخت‌روانچی با تاکید بر اینکه تحریم‌های یکجانبه آمریکا، اشخاص ایرانی را که تحت تاثیر بیماری و شرایط درمانی هستند، بیشتر می‌رنجاند، تصریح کرد: در نتیجه آن، تعداد سالانه جان‌باختن زنان، کودکن و مردم بی‌گناه افزایش یافته است.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل ابراز داشت: تحریم‌ها تامین دارو‌ها و نیاز‌های درمانی را برای بیماران به ویژه بیماران سرطانی، پروانه‌ای و آن‌هایی که شیمی درمانی می‌شوند، دشوار کرده است.

وی گفت: به خطر انداختن سلامتی دیگران به خاطر اهداف سیاسی، تنها غیرقانونی نیستند بلکه جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت است که نیازمند پاسخ بین‌المللی است.

تخت‌روانچی یادآور شد: ما از نظر اخلاقی مسئولیت داریم که در برابر تحریم بایستیم و بخواهیم که فوری برداشته شوند.

منبع: میزان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها